European Advertising In Games Forum

16 november 2005, 07:43

Morgen vindt in Londen het European Advertising In Games Forum plaats. In-game advertising (het adverteren in games) is de snelst groeiende vorm van adverteren aldus Jack Myer in Media Business Report 2006.

Enkele cijfers:

  • With 250 million computer and video game units sold in 2004, and over $25 billion in revenues, the electronic gaming sector is now the fastest growing sector in the entertainment industry.
  • The average age of a console gamer is now 29, with an above-average education and income. It?s no longer about kids in their bedrooms, games are taking media time and awareness directly from TV viewership.
  • In 2004, TV viewership declined by 12% in the target group of males 18-34 years old while, at the same time, this group spent 20% more time playing games.
  • The fastest growing media segments in 2006 will be videogame advertising (40%), online advertising (27%), movie screen advertising (25%), branded entertainment (18%), local/regional cable television (12.8%) and custom publishing (10%), whereas TV ad spend will actually decline.
  • 3/4 of households with a male age 8-34 own at least one videogames console.
  • Independent tests by companies such as Nielsen Entertainment show that recall of ads in games is as high as 60% thanks to the immersive and interactive game environments they are placed in.

Bron:

European Advertising In Games Forum

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Cem

    Interessante cijfers, in-game advertising heeft enorm veel groeipotentie. Meer gamers, die ook ouder worden, meer te besteden hebben en meer tijd besteden aan het spelen zelf. Het tweede punt moet volgens mij trouwens zijn “The average age of a console gamer…”.


    16 november 2005 om 09:02
    David

    Volgens mij zijn we momenteel een behoorlijke groei aan het doormaken voor wat betreft advergaming / branded entertainment. Meer en meer adverteerders weten hun product te vertalen naar een game die waar mogelijk aansluit op een campagne of producteigenschappen. Denk dat de groei vooral hierin zit.

    Het meeliften op bereik van videogames door er in te adverteren is een stuk lastiger vanwege de internationale focus van de grote titels waardoor veel deals op een internationaal niveau moeten worden gemaakt. Partijen als massive die dynamische advertenties aanbieden in een aantal gametitels halen weer te weinig bereik op lokaal niveau en hebben bij lang niet alle publishers voet aan de grond.

    De groei van online gaming en communities biedt in de nabije toekomst zeker meer aanknopingspunten om adverteerders te integreren in videogames.

    Het blijft in ieder geval een zeer interessante manier om een doelgroep te betrekken bij je product.


    16 november 2005 om 13:25
    Cem

    @Marco:

    Ik denk dat met de opkomst van de volgende generatie consoles, met name de Xbox 360, advergaming een grote stimulans zal krijgen. Daarnaast heeft ook de enorme opkomst van MMORPG’s (kijk bv. naar het succes van World of Warcraft) een grote impact. Hoe realistischer games worden en hoe meer mensen zich in virtuele werelden gedragen als ik ‘real life’, hoe relevanter advertenties worden. In 2006 zullen we zeker al serieuze vormen van advergaming zien, dus het worden spannende tijden.


    16 november 2005 om 14:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!