Eltingh en Haarhuis stappen in narrowcasting

8 november 2005, 10:45

Jacco Eltingh en Paul Haarhuis, het voormalig nummer 1 tennisduo van de wereld, stappen in afhangbord.nl. Afhangbord.nl is een gratis digitaal reserveringssysteem voor tennisclubs. Voor adverteerders is afhangbord.nl het eerste digitale medium om de tennisser in Nederland dagelijks landelijk te bereiken.

Jacco Eltingh: “We werken met ons bedrijf Eltingh Haarhuis Tennis Events voor en met bedrijven die in tennis zijn ge?eresseerd. We weten dat veel van die bedrijven graag de tennissende Nederlander het hele jaar van dag tot dag willen bereiken. Afhangbord.nl voorziet hierin. We willen binnen enkele jaren naar 500 tennisclubs, waarmee we een bereik van zo?n 400.000 tennissers en 1.200.000 niet tennissers hebben.?

Tennisclubs krijgen een compleet systeem dat in het clubhuis opgehangen kan worden. Het systeem bestaat uit een touchscreen, een computer en een kaartlezer. Hierop draait software waarmee je af kan hangen. Het systeem is gekoppeld aan internet. Je kan dus gewoon in de kantine afhangen. Door je tennispas en die van degene waar je mee gaat spelen door de kaartlezer te halen kan je afhangen. In een korte filmpje (mpg 2,5 MB) kan je zien hoe eenvoudig het afhangen werkt. De dagelijkse leiding van afhangbord.nl is in handen van TDX.

Men verwacht voor 2006 100 verenigingen met een bereik van 80.000 tennissers zonder problemen te gaan halen. De eerste 100 clubs die zich aanmelden maken kans op een clinic van Paul en Jacco.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Martijn Groeneweg

    @ Albert: Het klopt dat Jacco en Paul het uithangbord worden. Lijkt me toch ook verstandiger, dan wanneer ik het uithangbord wordt of zie ik dat verkeerd 😉 Belangrijkste reden voor de samenwerking zijn voor ons hun contacten richting adverteerders.


    8 november 2005 om 19:02
    venturo

    @ Martijn: dure outdoorreclame:)

    Btw heel leuk initiatief.


    8 november 2005 om 20:13
    Martijn Groeneweg

    @ Eric: Thanx!


    9 november 2005 om 19:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!