Elk gezin zijn eigen tv-reclame

24 augustus 2004, 11:58

Huishoudens in de Verenigde Staten krijgen binnenkort commercial-blokken te zien die op hun individuele behoeften zijn afgestemd. De grote Amerikaanse tv-netwerken CBS, ABC, NBC en Fox hebben ingestemd met de invoering van een coderingssysteem, dat het mogelijk maakt om commercials gepersonaliseerd te verzenden.

Het systeem, Ad-ID genaamd, maakt gebruik van de RFID-techniek die inzicht verschaft in het koopgedrag van consumenten. Daardoor kunnen mediabureaus huishoudens alleen die spots voorschotelen waarin zij mogelijk geinteresseerd zijn.

Bron:

Reuters

Via:

Nieuwsbrief MarketingTribune

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    at

    Over het benodigde profiel: “based on information that consumers provided”.

    Dat gaat dus maar werken voor een hele kleine groep. Of er moeten refundings ontwikkeld worden waardoor men een profiel achterlaat. Op internet heeft dit systeem van profiling matig succes, en zeker in een land als Nederland. Maar laten we eerst maar eens digitaliseren. Hup KPN.TV!


    25 augustus 2004 om 16:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!