Economische impact van e-business

19 april 2003, 07:33

Het European e-Business Report beoordeelt de volwassenheid en de economische impact van e-commerce (kopen en verkopen) en e-business (alle bedrijfsprocessen) in 15 sectoren van de Europese economie. Van elke sector is de prestatie op het gebied van e-business afgetekend tegen het bedrijfsgemiddelde en de specifieke beleidsimplicaties zijn daarbij beschreven.

Het Pocketbooek of e-business indicators geeft bruikbare cijfers over het gebruik van ICT en e-business in dezelfde 15 sectoren. Deze cijfers zijn afkomstig uit een onderzoek onder 9.200 ondernemingen in juli 2002. Ze geven aan dat een derde van alle ondernemingen zich bezig houden met online kopen, meer dan twee keer zoveel dan het online verkopen.

Meer dan de helft van alle ondernemingen geeft aan dat e-business al invloed heeft gehad op de manier waarop zij opereren en schattingen van deze invloed verschilt weinig onder kleine, middelgrote en grote ondernemingen. 14% van alle ondernemingen zeggen dat ze erg tevreden zijn met hun e-business activiteiten, nog eens 74% zijn redelijk tevreden.

The European e-Business Report – 2002/2003 is te downloaden via:

http://www.ebusiness-watch.org/marketwatch/resources/SynthRep_2002-03.pdf

A pocketbook of e-business indicators – 2002/2003 edition is te downloaden via:

http://www.ebusiness-watch.org/marketwatch/resources/Pocketbook_2003.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!