E-mail marketeers VS lappen nieuwe regels aan de laars

22 april 2004, 16:51

Circa eenderde van alle Amerikaanse e-mail marketing uitingen voldoet niet aan de nieuwe regels van de CAN-SPAM wet. Dat blijkt uit een studie van Jupiter Research.

Het onderzoeksbureau ondervroeg vijftig e-mail marketeers van grote bedrijven binnen diverse branches, waaronder retail, reizen, media en financi?le dienstverlening, over de mate waarin zij zich aan de nieuwe e-mail richtlijnen hielden. Hoewel de meerderheid van de ondervraagden werkte met het opt-out systeem, blijkt uit het onderzoek dat bijna eenvierde van de respondenten nog steeds mail stuurt aan mensen van wie ze een opt-out melding hebben ontvangen. Volgens de nieuwe wetgeving moeten marketeers hun mailinglijsten eens per week schonen op basis van ontvangen opt-out meldingen. Maar een kwart van de ondervraagden meldt dit slechts eens per maand, eens per kwartaal of nooit te doen. Ook blijkt uit het onderzoek dat 21 procent van de e-mail marketeers de klanten de mogelijkheid biedt om een opt-out door te geven via een reply, terwijl eenderde in de mail zelf aangeeft dat er niet wordt gereageerd op reply?s.

Bron:

http://www.adformatie.nl/adfodirect/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!