Duitse ‘Webby Awards’ op tv

27 oktober 2003, 12:25

In Duitsland hebben de prijzen voor de populairste websites de televisie gehaald. In een tv-uitzending van commerci?le zender Sat 1 zijn zaterdagavond de winnaars bekendgemaakt en gehuldigd.

De door Bunte en T-Online georganiseerde verkiezing was zo zwaar gesponsord, behalve door genoemd tijdschrift en de provider van Deutsche Telekom ook door Sony en McDonalds, dat er een tv-show van betaald kon worden op Sat 1.

De winnaars werden door circa twee miljoen Duitse internetters gekozen uit de eerder bekendgemaakte genomineerden:

Muziek: Herbert Gr?nemeyer: groenemeyer.de

Film: Anatomie: anatomie-der-film.de

Fanpage: Jeanette Biedermann: jeanette-music.de

TV-show: Harald Schmidt: harald-schmidt.de

Sport: Christoph Metzelder: http://www.metzelder.de/

Beste adverteerder: Coca-Cola: coca-cola.de

De laatste won vanwege de interactieve mogelijkheden van de campagne Make it Real. Ook in Nederland won de frisdrankmaker eerder een prijs, voor de mogelijkheid om muziek samen te stellen, maar dat is in Duitsland niet toegepast.

Metzelder is een voetballer van Borussia Dortmund die in de Mannschaft speelt en door Nike wordt ondersteund, ook voor zijn website.

Bron:

http://www.planet.nl/

Zie ook:

http://www.neo-award.de/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!