Non-profitmarketing

Download nu de Special over Non-profitmarketing

Download nu de Special over Non-profitmarketing

Marketing is een commerciële discipline: het gaat in essentie om het behalen van meer omzet. Non-profitorganisaties bedrijven ook marketing, maar met andere doelstellingen, zoals het werven van leden, het binnenhalen van contributies of het vergroten van de 'awareness' rond een onderwerp. Zij verkopen dus niet zozeer een product of dienst, maar zichzelf. Of misschien wel een (goed) gevoel.

Maakt dat non-profitmarketing anders dan 'gewone' marketing? Zo ja, wat is er anders aan? En wat zijn de uitdagingen waarmee non-profitmarketeers zich geconfronteerd zien? Die vragen worden beantwoord in de artikelen in deze Special.

Download de Special!

Natuurlijk wordt er ook contentmarketing ingezet. Dat is immers bij uitstek geschikt om een complexere boodschap voor het voetlicht te brengen op een kostenefficiënte manier. Maar ook paid media komen aan de orde, zoals AdWords, LinkedIn en Facebook. Laat je dus inspireren door de datagedreven aanpak van Warchild, de b2b-campagne van de Hartstichting en de duurzaamheidscampagnes van de gemeente Delft, Max Havelaar, Band op Spanning en de commerciële samenwerking met bedrijven door Natuurmonumenten. 

Download de Special!

Interessante content? Bekijk hier alle artikelen in de special Non-profitmarketing


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.