Download nu de Special over Non-profitmarketing

26 juni 2017, 08:30

Marketing is een commerciële discipline: het gaat in essentie om het behalen van meer omzet. Non-profitorganisaties bedrijven ook marketing, maar met andere doelstellingen, zoals het werven van leden, het binnenhalen van contributies of het vergroten van de ‘awareness’ rond een onderwerp. Zij verkopen dus niet zozeer een product of dienst, maar zichzelf. Of misschien wel een (goed) gevoel.

Maakt dat non-profitmarketing anders dan ‘gewone’ marketing? Zo ja, wat is er anders aan? En wat zijn de uitdagingen waarmee non-profitmarketeers zich geconfronteerd zien? Die vragen worden beantwoord in de artikelen in deze Special.

Download de Special!

Natuurlijk wordt er ook contentmarketing ingezet. Dat is immers bij uitstek geschikt om een complexere boodschap voor het voetlicht te brengen op een kostenefficiënte manier. Maar ook paid media komen aan de orde, zoals AdWords, LinkedIn en Facebook. Laat je dus inspireren door de datagedreven aanpak van Warchild, de b2b-campagne van de Hartstichting en de duurzaamheidscampagnes van de gemeente Delft, Max Havelaar, Band op Spanning en de commerciële samenwerking met bedrijven door Natuurmonumenten.

Download de Special!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!