Download nu de Marketingfacts Special over conversational interfaces

11 april 2017, 07:00

De conversatie is de nieuwe interface. Chatbots, voice assistants, slimme algoritmes: allemaal zijn ze sterk in opkomst. De enorme populairiteit van chatapps onder consumenten is de drijvende trend achter deze ontwikkelingen. Bedrijven willen immers zijn waar hun klanten ook zijn. Hierover lees je in de nieuwe Marketingfacts Special. Downloaden dus!

Download nu de Special!

De belofte is groot. Zeker na de introductie van chatbots op Facebook Messenger nam de hype het over van het verstand. Dit leidde tot te hoog gespannen verwachtingen van wat chatbots en virtuele assistenten op dit moment kunnen. De uitdaging lijkt voorlopig vooral te zijn conversational interfaces te maken die iets fundamenteel beter doen dan een website of app. Wat is anders de toegevoegde waarde voor gebruikers?

Genoeg vragen en ontwikkelingen dus. In deze Special verkennen we het speelveld van chatbots en virtuele assistenten. Allereerst met een analyse van de huidige stand van zaken in Nederland. Ook duiken we in de consequenties voor search, klantcontact en het internet of things, het uitblijven van succes van de eerste generatie bots op Facebook en de rol van conversational interfaces in de sociale strategie van KLM.

Download nu de Special!

Thomas van Manen
Journalist en oud-hoofdredacteur bij Marketingfacts

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!