Douwe Egberts leutert met Alice

Douwe Egberts leutert met Alice

Douwe Egberts leutert met Alice MSN Messenger buddy Alice is een groot succes in Nederland. Inmiddels hebben meer dan 220.000 het vriendelijke chatrobomeisje in de MSN Messenger buddylijst staan en elke dag komen er 1500 bij. Douwe Egberts runt sinds vandaag succesvol een campagne samen met Alice.

Normaal start de gebruiker zelf de dialoog maar vandaag begint Alice uit zichzelf: ‘Heeee Erwin! Vandaag draaien we even de rollen om! Ik heb een leuke vraag voor jou. Hier komt ie…’.  vervolgens komt er een klein kwisje en verschijnt er een link naar de koffieleuter pagina’s van DE waar je 5000 euro kan winnen.

Normaal hebben dit soort tekst links een CTR van 1,2%, maar nu draait de campagne volgens Sjoerd van Dijk van eCreation, de bouwers van Alice, met een CTR van—hoger—(zie update hieronder). Gedeeltelijk natuurlijk nieuwigheid, maar ongetwijfeld zal de totale CTR van de campagne hoog eindigen. Een dialoog met Alice is tenslotte ook vaak koffieleut en DE sluit daar heel keurig bij aan. Goed gevonden van .Lemz, de bedenkers en geplaatst door .Bone, media. Relevant voor de consument en dus succes voor DE, Lemz, .Bone en natuurlijk voor Alice.

Update 15:32: Op verzoek van betrokkenen CTR percentage weggehaald (maar was wel heel goed!) en Lemz toegevoegd als bedenkers. (zie ook commentaar hieronder)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Even een kleine opmerking over Alice. Alice is een leuke aanvulling en een leuk voorbeeld van hoe msn te gebruiken valt binnen je online marketing communicatie. Maar Alice heeft wel vaker de behoefte om tegen je te praten. Ook op momenten dat het niet gewenst is. Normaal gesproken kan je dan iemand blokken, wat ik op een gegeven moment dus bij de arme Alice ook gedaan hebt, maar Alice bleef er rustig op los blaten. Nu is het gelukkig rustig, maar op een gegeven moment was het op het irritante af. Als je iemand blokt, dan wil je graag ook dat die persoon niet zomaar tegen je aan kan praten.

    geplaatst op
  • Ja, heel irritant idd. Alice probeerde mij maar elke keer ringtones te verkopen. Toen ik uiteindelijk zei: 'rot op snol' (:-) reageerde Alice heel gepast met een emoticon met een gesnoerde mond. Helemaal goed! Maar wat niet goed was, dat ze me vervolgens weeeer ringtones probeerde te verkopen. Ik heb Alice toen (tot vandaag) weer geblokt. Als Alice profielen gaat bouwen van diegene aan de andere kant, wordt ze veel relevanter en kan 'blokkers' zoals jij en ik voorkomen.

    geplaatst op
  • Even een kleine correctie op het artikel, de bedenker van de Douwe Egberts, koffie leut campagne is het reclame bureau Lemz uit amsterdam. .bone is het media bureau dat de campagne beheerd.

    geplaatst op
  • Hi Erwin,

    Ik wilde je er even aan herinneren dat niet .Bone maar Lemz de bedenker was plannetje. Niet dat wij nog niet voldoende de credits hebben gekregen voor Leuteren, maar je kan je bronnen maar op een rijtje hebben.
    .Bone is overigens wel verantwoordelijk voor de overige mediaplanning van de Leuteren campagne.

    geplaatst op
  • ok ok ok. Weet je wat: ik zet de URL er nog even bij, dan is alles weer compleet: Lemz. Mooie paginatitel trouwens 'Lemz brengt merken onder de mensen'

    geplaatst op
  • In tegenstelling tot wat de meeste gebruikers denken: Alice opent niet zelf bewust de vensters om mensen te SPIMmen (=IM versie van SPAM).

    Op de een of andere manier worden de online buddies af en toe afgetast door de MSN Messenger, waardoor Alice denkt dat iemand een gesprek met haar opent, en dus netjes met haar welkomsttekst komt.

    Probeer maar eens een webmessenger, je zult zien dat het probleem zich niet voordoet. Dit zal overigens binnenkort opgelost zijn, Alice verhuist dan naar nieuwe software.

    geplaatst op
  • Credits voor het bedenken gaan absoluut naar Lemz. .bone verzorgde mediastrategie en planning. Dank voor het aanpassen, Erwin.

    geplaatst op
  • Hey Alice.. wil je mij jouw e-mailadres zeggen?
    Groetjes Silvan..

    geplaatst op
  • Inmiddels zijn er 250.000 unieke gebruikers. Dat zegt Sjoerd van Dijk, directeur van Ecreation, het bedrijf achter de chattende robot tegen Emerce.

    Volgens van Dijk is het aantal gebruikers van Alice dat op commerciële links klikt hoog. Hij noemt een percentage van 4 procent dat op een link in de welkomsttekst klikt. Bijna 14 procent klikt volgens hem op een link naar een Samsung campagne en een grote campagne zoals ‘Leuteren’ van Douwe Egberts laat een percentage van bijna 17 procent zien. Alice heeft zo’n 40.000 conversaties per dag.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.