Doe mee aan het grote Content Marketing Onderzoek 2017!

16 mei 2017, 08:30

Het Content Marketing Onderzoek 2017 – het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt – is gestart. Doel van het onderzoek is in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van het Nederlandse Platform Content en wordt ondersteund door Marketingfacts, MarketingTribune, NIMA en de Belgische vakvereniging CUSTO.

Contentmarketing is regelmatig onderdeel in verschillende marketingonderzoeken. Het ontbreekt in Nederland en België echter nog aan uitgebreid onderzoek in de breedte en diepte. Bert Groothand, directeur van Platform Content: “Contentmarketing in Nederland is volwassen. 70 procent van de b2b-marketeers past het inmiddels toe.”

“Er zijn daarom gelukkig steeds meer sterke cases beschikbaar, maar wij merken dat er in de markt behoefte is aan diepgaande inzichten. Inzichten als: voor welke doelen kun je contentmarketing inzetten? Hoe meet je de resultaten? Wat zijn de knelpunten? Wat kost het en wat levert het op? Al deze vragen vormden voor ons de aanleiding om het onderzoek te starten.”

Meerjarige samenwerking

Het onderzoek wordt gecoördineerd door Daan Goote, die lid is van Platform Content en werkzaam als client director bij LVB Networks. In samenspraak met MarketingTribune, Marketingfacts, NIMA en CUSTO, de Belgische vakvereniging van custom content- en contentmarketing-agentschappen, stelde hij de vragenlijst samen.

De onderzoeksvragen zijn gevalideerd door Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing aan de Universiteit van Amsterdam en Irma Machielse, kerndocent marketing van de Hogeschool Rotterdam. Daan Goote: “Door deze samenwerking weten wij zeker dat het onderzoek valide en nuttig is, voor de deelnemers en voor de markt. Wij hebben de ambitie om het onderzoek jaarlijks te herhalen, voor inzicht in langetermijntrends.”

Doe mee!

Marketing- en communicatieprofessionals met én zonder ervaring in contentmarketing kunnen meedoen aan het onderzoek. Deelnemers maken daarbij kans op vakinhoudelijke prijzen, zoals kaarten voor het CMFF-event op 18 mei. Start hier het Content Marketing Onderzoek 2017 of vul het onderzoek hieronder in.

powered by Typeform
Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!