Doe mee aan de webinars over contentmarketing en advertising op Facebook!

16 september 2014, 08:30

Facebook is en blijft een ‘hot topic’ onder marketeers. Veel bedrijven zetten vol in op contentmarketing, maar zien de zichtbaarheid van hun activiteiten inzakken, terwijl andere partijen blijven floreren. Maar ook voor advertising biedt Facebook volop mogelijkheden. Sterker nog, KLM beweert zelfs zo’n 20 miljoen omzet per jaar te halen uit specifieke social commerce-acties op het platform. Nou zal dat niet voor ieder bedrijf zijn weggelegd, maar kansen zijn er zeker, zowel in contentmarketing als in advertising. En op 25 september a.s. leer je in 2 webinars met experts Aljo Hartgers en Peter Minkjan welke kansen dat zijn en hoe je ze kunt benutten.

De optimale Facebook-contentstrategie

Zet Facebook in als volwaardig marketinginstrument en bereik je doelgroep écht

Hoe zet je Facebook zó in, dat het bijdraagt aan je marketingdoelstellingen? En welke content zet je daarbij in? Moet die content vooral ‘leuk’ zijn of informatief?

In dit trainingswebinar vertelt Facebook-expert Aljo Hartgers op welke manier je Facebook optimaal in kunt zetten. Of het nou gaat om omzetverhoging, het verkrijgen van meer en betrokken klanten of het vergroten van je zichtbaarheid.

Op basis van de 5 i’s (informeren, inspireren, interesseren, interacteren en intrigeren) neemt Aljo je mee langs de beste voorbeelden en praktische tips om optimale content te maken die volledig is afgestemd op je doelgroep. Het is soms lastig om te bepalen wat je je doelgroep wilt vertellen. Aan de hand van deze voorwaarden kun je een gedegen keuze maken en een mooie mix aan aantrekkelijk content plaatsen. Daarnaast krijg je tips over het gebruik van beeldmateriaal en het plaatsen van andere soorten content, zoals links naar je website.

Onderwerpen

De onderwerpen die tijdens deze training aan bod zullen komen zijn:

  • Tips & trucs om een gedegen strategie te ontwikkelen en te analyseren
  • Handvatten om je doelgroep optimaal te bereiken én resultaat te behalen uit je updates
  • De beste voorbeelden die te vinden zijn van top-content
  • Hoe je op basis van KPI’s en statistieken een rapportage kunt opstellen
  • Welke betaalde tools je kunt gebruiken om je resultaten te rapporteren

Na dit webinar boordevol belangrijke informatie kun je direct aan de slag. Mocht je achteraf nog vragen hebben, dan kun je voor (gratis) advies terecht in een speciale (besloten) Facebook-groep.

Trainer: Aljo Hartgers

Aljo Hartgers is online ondernemer en richt zich met zijn bedrijf The Social op effectief inzetten van online communicatie en social media voor bedrijven, retail en culturele organisaties. Daarnaast is Aljo als docent Online Communicatie verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Aljo Hartgers is dé expert in Facebook contentmarketing en kent alle ins- en outs al het gaat om het ontwikkelen van de juiste strategie voor het bereiken van doelgroepen op Facebook. Al jaren werkt Aljo voor grote merken, zoals VTech. Het is de eerste Nederlandse case die op de businesspagina van Facebook is te vinden (http://facebook.com/business/success/vtech). Voor elke doelstelling weet Aljo Facebook optimaal in te zetten en wordt content ontwikkeld die zowel organisch als betaald scoort.

Info & inschrijven

Optimaal resultaat met Facebook-ads

Hoe zet je Facebook Advertising het beste in voor jouw organisatie?

Facebook is in Nederland met bijna 9 miljoen gebruikers verreweg het populairste sociale netwerk en het meest gebruikte platform in socialmediamarketing. Tegelijkertijd is het een van de meest complexe platforms en worstelen veel organisaties met de vraag: hoe halen we echt zakelijk resultaat uit Facebook?

Facebook advertising speelt daarbij een cruciale rol. Veel (potentiële) adverteerders raken overweldigd door de steeds veranderende mogelijkheden en functionaliteiten en halen daardoor niet het optimale resultaat uit hun campagnes. Daar brengt dit webinar verandering in.

Onderwerpen

In 1,5 uur leer je alles over adverteren op Facebook waaronder:

  • Hoe je het beste leads, sales en conversies kunt genereren
  • Hoe je voor elk doel de juiste advertentievorm kiest
  • Hoe je jouw doelgroep kan lasertargeten
  • Tips en trucs die topadverteerders gebruiken en vrijwel niet bekend zijn bij het grote publiek
  • Hoe je met een klein budget enorme resultaten kunt boeken (betaal minder dan je concurrenten)
  • Wat de beste tools zijn die je helpen om meer resultaat te behalen en flink wat tijd te besparen

Bonus: Je kennis altijd up to date!

Bij deelname aan dit trainings webinar ontvangt ook gratis het e-book ‘Adverteren op Facebook: een compleet overzicht’ t.w.v. € 49,95. De veranderingen op Facebook volgen elkaar razendsnel op. Daarom wordt deze complete gids regelmatig geüpdatet. Binnenkort verschijnt weer een grote update van het e-book en iedere deelnemer ontvangt alle toekomstige updates gratis! Zo blijft je kennis dus altijd up-to-date.

Trainer: Peter Minkjan

Peter Minkjan is oprichter van het Facebook-marketingplatform Likeconomics en daarnaast spreker, trainer en adviseur op het gebied van Facebook marketing. Al sinds de zomer van 2010 en als één van de eersten in Nederland is hij bezig met het ontdekken en benutten van de zakelijke mogelijkheden die dit platform biedt en weet hij alles over adverteren op Facebook.

Tegenwoordig helpt Peter als zelfstandig online strateeg meerdere grotere merken en bureaus om Facebook en andere social media succesvol zakelijk in te zetten. Tevens is hij een fervent blogger , auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’ en diverse e-books over Facebook marketing en advertising en organiseert hij het Congres Facebook Marketing.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Kevin Hoffmans

    Dit zou een mooie aangelegenheid zijn om mijn expertise in dit vakgebied op te schroeven. Mijn afstudeeronderzoek begint binnenkort en gaat over Facebook Content. Is er misschien ergens ruimte voor nog een student?

    Mvg, Kevin Hoffmans


    17 september 2014 om 19:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!