Dinsdagochtend beste belmoment

9 april 2005, 04:20

Het is nog niet zo lang geleden dat de dinsdag als beste dag werd gezien om een (commerciele) nieuwsbrief te versturen. Uit meer recentere studies blijkt echter dat er geen beste dag bestaat voor het versturen van nieuwsbrieven.

Nu blijkt uit onderzoek via de website van Cobben & Van Tulder (representativiteit? b2b?) dat de dinsdagochtend het ideale moment is voor commerciele telefoongesprekken. Want dan is er 23% kans dat u de beoogde persoon te pakken krijgt en uw belpoging dus positief uitpakt. Op andere dagdelen van de werkweek is er veel meer kans dat u in de wacht wordt gezet en een soort Sky Radio instrumentaal te horen krijgt (via: sales-online.nl).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Kasper Katje

    N.a.v. Target:

    Er mist helaas een belangrijk onderdeel voor commerciële uitingen: welk moment levert het hoogste aantal leads op.

    Wat me persoonlijk in ieder geval is opgevallen is dat er vaak op een later tijdstip alsnog nogmaals de mail wordt gelezen of men alsnog iets aanschaft/aanvraagt. Er zit in onze statistieken in ieder geval geen opvallende piek wat betreft een ’topdag’.


    9 april 2005 om 05:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!