Dell volgt de blogosphere niet

1 juli 2005, 06:07

In het dossier businessblogs op Marketingfacts geeft Marco aan dat, afgezien van niets doen, het minste wat je als bedrijf zou moeten doen is de blogosphere te volgen.

Deze week kwam ik een mooi voorbeeld tegen, die duidelijk aangeeft dat dit wel het minste is wat je zou moeten doen. Jeff Jarvis heeft op zijn weblog Buzzmachine de afgelopen dagen herhaaldelijk zijn ervaringen met Customer Support van Dell gepost.

Als Dell de blogosphere had gevolg, wist men dat Jeff’s weblog op basis van links, op nummer 46 in de top100 webloglijst bij Technorati staat. En daarmee heel veel aandacht heeft. Lees Jeff zijn postings over Dell en stel je eens voor dat Dell wel de blogosphere volgde en consumer support direct na Jeff zijn posting adequaat aktie had ondernomen, eventueel met zelfs een comment van Dell in de posting…

Via: Micro Persuasion

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Daniel Markus

    Je kan het ook omdraaien.

    Het feit dat zoveel mensen het lezen maakt helemaal niets uit. Wat is veel?

    Welk deel van de Dell klanten? Welk deel van de potentiele Dell klanten?

    Ook de content is belangrijk. Hoe onderscheid dit geklaag zich van al het andere geklaag dat Dell al over zich heen krijgt?


    1 juli 2005 om 08:09
    Peeters

    Opmerkelijk dat jullie in jullie blogs Blognoot van Dasselaar op Planet Internet lijken te volgen.


    1 juli 2005 om 08:18
    media

    Daniel, in principe heb je gelijk maar vergeet niet het mogelijke sneeuwbaleffect dat de blogosfeer kan hebben. Een negatief bericht op een van de invloedrijke weblogs kan als gevolg hebben dat in korte tijd tientallen of honderden weblogs er (wereldwijd) over schrijven. Hoe sneller je daar als bedrijf op kunt inspelen hoe beter. Dit effect is in de offline wereld veel minder omdat het negatieve bericht niet veel verder zal komen dan de familie en kennissenkring.


    1 juli 2005 om 08:18
    Bas van Eijk

    Tja, weet je hoe groot de blogwereld is inmiddels? Voor een wereldwijd concern als Dell lijkt het me niet te doen om alles bij te houden. Dat er nu toevallig op 1 site wat opmerkingen gedaan worden over de klantenservice van Dell (waarbij aangemerkt moet worden dat de meeste klantenservices van grote bedrijven niet ‘je van het’ zijn) zal ze nog niet doen bewegen tot grote reorganisaties en aanpassingen van de richtlijnen mbt die service…. De blogosfeer wordt vooralsnog vooral belangrijk gemaakt op …eh… blogs 😀 (<- Je hoort mij overigens niet zeggen dat er geen impact is hoor, maar deze is nog niet maximaal).


    1 juli 2005 om 08:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!