De Wet van de Afnemende Interactiviteit

28 maart 2005, 07:35

We kennen allemaal The Law of Interactivity maar de Wet van de Afnemende Interactiviteit was voor mij nieuw.

Jeroen de Bakker plaatste afgelopen week op Dutchcowboys de stelling dat naar mate een weblog succesvoller wordt en meer bezoekers trekt, de interactiviteit steeds meer in het gedrang komt. Een dialoog is bijna niet meer mogelijk en de weblog wordt weer gewoon zenden (zoals ook met gewone websites).

Op basis van deze stelling heeft Christ Coolen op Adverto een drietal stadia gedefinieerd van afnemende interactiviteit (afhankelijk van het aantal bezoekers per dag). Een aardige poging maar zoals terrecht opgemerkt door Henk de Hooge op Dutchcowboys, de interactiviteit is niet alleen afhankelijk van het aantal bezoekers maar ook van de schrijfstijl van de weblogger en de doelgroep.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!