De week op social: LinkedIn introduceert nieuw design en nieuws over Facebook, Snapchat & Twitter

De week op social: LinkedIn introduceert nieuw design en nieuws over Facebook, Snapchat & Twitter

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met de nieuwsitems die de afgelopen week opvielen.

LinkedIn introduceert nieuw desktopdesign en wijziging zoekfuncties

LinkedIn doet er alles aan om content en conversaties centraal te stellen. Het nieuwe design maakt het volgens LinkedIn eenvoudiger om ideeën te delen, deel te nemen aan discussies en nieuws en relevante onderwerpen te ontdekken. De meest in het oog springende wijzigingen zijn:

  • een aangepaste navigatiebalk met zeven kernonderwerpen: startpagina, berichten, vacatures, notificaties, profiel, mijn netwerk en zoekfunctie;
  • een nieuwe realtime berichten interface die overal op LinkedIn toegankelijk is;
  • een rijkere nieuwsstroom;
  • een nieuwe intuïtieve zoekfunctie;
  • meer inzicht in wie je content bekijkt;
  • betere suggesties om je profiel meer te laten opvallen;

Onderstaande video geeft je alvast een indruk van het nieuwe design:

Bron: LinkedIn

Twitter plaatst video’s korter dan 6,5 seconden in een loop

Met het verdwijnen van Vine, heeft Twitter besloten de unieke plaats van Vine als sociaal platform voor korte video’s over te nemen. Vanaf nu plaatst Twitter alle video’s die korter dan 6,5 seconden duren in een loop. Dat zijn niet alleen clips gepost met de Vine Camera-app, maar elke video, inclusief die opgeslagen zijn via Snapchat. 

De volgende Tweet is een voorbeeld van zo’n video in een loop:

Bron: TechCrunch 

Twitter wijzigt e-commercefocus met verwijdering koopknop

MarketingDIVE meldt dat Twitter stopt met het ondersteunen van de koopknop, een functie waarmee bedrijven koopfunctionaliteit kunnen toevoegen aan tweets. TechCrunch bericht over een officiële notitie die Shopify gebruikers ontvingen, waarin het e-commerceplatform uitlegt:

Starting February 1st the Twitter Sales channel will no longer be available as a result of the Twitter team pivoting away from their commerce focus.

Bron: MarketingDIVE

Pinterest introduceert advertentiegroepen

Deze maand rolt Pinterest een nieuwe structuur uit voor advertentiecampagnes. Naast de campagne zelf en de promoted pins, voegt Pinterest advertentiegroepen toe. De structuur is een kopie van Facebook’s campagnestructuur. Je promoted pins zijn onderdeel van een advertentie groep en het budget, de targeting, het bod en begin/einddatum stel je in op advertentie groep niveau.

Nieuwe Pinterest Campagne Structuur

Bron: Pinterest

Facebook introduceert reminders voor paginabeheerders

Volgens Adweek introduceert Facebook een reminderfeature voor paginabeheerders. In het paginabeheerderdashboard verschijnt een instelling waarmee je reminders kunt instellen voor speciale feestdagen of aangepast aan je post frequentie.

Reminder Dashboard Facebook Bedrijven Pagina's

Bron: Adweek

LinkedIn introduceert PYLON voor betere interactie gegevens 

LinkedIn is een partnerschap gestart met DataSift om B2B-marketeers geavanceerdere data inzichten te geven. Dankzij de rapportage-API van DataSift krijgen marketeers toegang tot LinkedIn-data. Met deze gegevens kunnen adverteerders betere campagnes opstellen om gericht premium professionals op LinkedIn te bereiken.

De gegevens maken filteren op interesses en meningen mogelijk met behulp van een reeks dimensies zoals industrie, senioriteit, bedrijfsomvang, functie en meer. Voor meer informatie ga je naar LinkedIn Marketing Solutions

Bron: LinkedIn

Google rolt nieuw Androidapp-feature uit voor slechte internetverbinding

Stel je start een zoekopdracht en plotseling valt je internetverbinding weg. Niets aan de hand met de nieuwe feature in de Google Android-app. De nieuwe feature werkt achter de schermen om vast te stellen of je verbinding al weer terug is en levert je dan alsnog de zoekresultaten. 

Bron: Google

Facebook voegt automatische video-ondertiteling toe

Facebook is uitgegroeid tot een belangrijk videoplatform waarop honderd miljoen uur aan video per dag op wordt gekeken. Video is een uitstekend medium om je merkboodschap over te brengen en de stille videos die automatisch afspelen op Facebook dragen daaraan bij. Facebook heeft onlangs een gratis automatische ondertitelingtool gelanceerd voor alle Engelstalige bedrijfspagina’s. Het wachten is op het moment dat Facebook deze nieuwe feature voldoende heeft getest en dan uitrolt naar de rest van de wereld.

Bron: TechCrunch 

Snapchat moedigt adverteerders aan video-advertenties te bundelen

Adweek meldt dat Snapchat adverteerders aanmoedigt om advertenties te bundelen door het maken van een reeks opeenvolgende berichten. Het idee is dat adverteerders een bundel van video-advertenties plaatsen in Discovery die samen een verhaal vertellen. Volgens een Snapchat woordvoerder zijn deze advertenties met opeenvolgende berichten alleen direct via Snapchat beschikbaar en niet via de advertentie-API.

Bron: Adweek 

Snapchat maakt targeting mogelijk met offline aankoopdata

De Wall Street Journal bericht dat Snapchat in de voetsporen treedt van concurrenten als Facebook, Twitter en Google met het sluiten van een deal met Oracle Data Cloud. Dit bedrijf, voorheen bekend als Datalogix, maakt een koppeling tussen online data met offline aankopen mogelijk via registratie van klantenkaartgegevens bij onder andere supermarkten. In de huidige digitale business lijkt deze vorm van datakoppeling onvermijdelijk om meer advertentie-inkomsten te genereren, maar saillant is wel dat Snapchat's CEO Evan Spiegel deze vorm van targeting ooit "creepy" noemde.

Bron: The Wall Street Journal 


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.