De Nederlandse Creatieve Industrie op #SXSW

17 maart 2016, 14:00

Een groot Nederlands contingent bezoekt South By South West om inspiratie op te doen. Om te leren, om te netwerken. Maar er is ook een groep die onderdeel uitmaakt van het programma. Over poëtische game-ervaringen met adembediening, het wegvallende verschil tussen jou en het digitale en de kracht van geur in communicatie.

Bedrijven en organisaties die door SXSW uit duizenden zijn uitverkoren om een lezing te geven, in een panel te zitten, te pitchen, op de beursvloer te staan. Veertien Nederlandse bedrijven en initiatieven hebben daarbij een financieel steuntje in de rug gekregen van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie. Erwin Blom en Roeland Stekelenburg volgden hen en maakten de volgende reportage.

Erwin Blom (Wormer, 1961) is voormalig hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO en mede-oprichter van The Crowds, een bedrijf dat zich specialiseert in ’social media’ en 'Fast Moving Targets', een platform over innovatie op het gebied van media, technologie en communicatie.

Categorie
Tags
sxsw,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!