De meest interessante onderzoeken van afgelopen week

De meest interessante onderzoeken van afgelopen week
, Marketingfacts

Deze week vooral veel onderzoek op het gebied van online shoppen. Met onder andere 10 lessen van online retailers voor B2B-bedrijven, de achterstand van Nederlandse online retailers op het gebied van conversie-optimalisatie, een schets van de consument in 2030, een gratis eBook van Brian Solis en content als het H2O van marketing. 

 

B2B Commerce

Lessen van B2C

Veel B2B-bedrijven zijn bezig met digitalisering, maar weten vaak niet waar ze moeten beginnen. Ze kunnen veel leren van de B2C-retailers die ze voor zijn gegaan. De expertgroep B2B Commerce heeft 10 ‘lessons learned’ van online retailers voor B2B-bedrijven geformuleerd. Lees die 10 tips in de bluepaper

Retail

Conversie optimaliseren

Nederlandse (online) retailers blijken ongeveer zes keer zoveel geld aan zoekmachine-optimalisatiespecialisten uit te geven dan aan conversie-optimalisatiespecialisten. Conversie-optimalisatie is voor veel retailers nog onbekend terrein en er is met name nog veel onwetendheid over hoe het toepasbaar is. Een gemiste kans, volgens de expertgroep Revenue Optimization. Ze ontwikkelden een volwassenheidsmodel voor conversie-optimalisatie, waarmee organisaties kunnen toetsen op welk niveau zij zich bevinden. Doe er je voordeel mee en bekijk de bluepaper.

De consument en het stadscentrum in 2030

Er bestaat natuurlijk niet één consument. Om handvatten te bieden aan onder andere retailers zijn er vier typologieën ontwikkeld van de consument in 2030. Enerzijds is er het perspectief van waaruit de consument handelt en keuzes maakt: efficiëntie of gericht op beleving. Anderzijds is er de fysieke oriëntatie van de consument, of hij/zij nog naar de stad trekt om te winkelen of liever thuis blijft. Vanuit de politiek, media en bovenal binnen de retail is er volop aandacht voor het aanpakken van de leegstand en verbeteren van het retailklimaat. Er is behoefte aan een andere inrichting van de steden. Een stad die klaar is voor de consument van 2030. Maar wie is die consument dan precies? Die vraag, en de gevolgen van het antwoord voor de binnenstad, staat centraal bij de expertgroep Future City CenterDownload hier de bluepaper.

Online Video

De consumptie van video groeit exponentieel. Merken onderkennen de kracht ervan, maar hebben soms moeite om de specifieke kenmerken van online te erkennen en gebruiken. In onze nieuwste Marketingfacts Special over Online Video lees je alles over de doelstellingen van videocampagnes, het bepalen van de juiste kpi's om succes te meten en mooie voorbeelden van het gebruik van user-generated video's, de nieuwe mogelijkheden van virtual reality en 360-gradenvideo en de rol van video in de customer journey. Bekijk hem hier!

Mobile is eating the world

Welke nieuwe eisen stellen de nieuwe generaties aan een klantervaring? En hoe ontwerp je micro-momenten? Brian Solis, bekend van onder andere de boeken 'Engage' en 'Putting the Public Back in Public Relations', neemt de lezer mee in het nieuwe normaal. In het gratis ebook lees je meer over:

  • De psychografische samenstelling van Generatie C, de connected consument en the psychographic makeup of Generation.
  • Waarom 'mediumisme' niet de boodschap is.
  • De aard van micro-momenten en waarom ze er toe doen.

eBook

Content = leven

Accenture deed wereldwijd onderzoek en 100 procent van alle ondervraagde marketeers is het over een ding eens: content is voor business wat water is voor leven. Het wordt echter nog niet altijd effectief ingezet. Een aantal andere feiten uit het onderzoek:

  1. 73 procent van de ondervraagde organisaties geeft meer dan 50 miljoen dollar uit aan contentmanagement
  2. Slechts 45 procent van hen is er zeker van dat de investeringen in digitale content leiden tot het behalen van hun targets
  3. 50 procent van de ondervraagde marketeers zegt dat ze meer content creëren dan ze effectief kunnen managen
  4. Een tekort aan technologie en het juiste personeel blijkt de voornaamste reden van de problemen rond contentmarketing 
  5. 40 procent geeft daarnaast aan integratie tussen de verschillende business units te missen

Enorm interessante conclusies. Hype of H20? Bekijk alle conclusies uit het onderzoek.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.