• Mobile
    wordt gesponsord door

De meest interessante onderzoeken van afgelopen week

De meest interessante onderzoeken van afgelopen week
, Marketingfacts

We delen wekelijks de meest interessante artikelen uit onze kennisbank met de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media. Met deze week o.a. de resultaten van het Adblockers-onderzoek van IAB, de verschuiving van retail naar e-tail en hoe bezorging kan helpen bij het verhogen van conversie.

85 procent van de Nederlanders ergert zich aan “Lightbox ads”

Maar er komen ook positievere berichten uit de Adblockers onderzoek van IAB. Ondanks dat men (69 procent) begrijpt dat websites afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten, heeft 32 procent van de Nederlandse bevolking ervaring met adblockers. 12 procent is er al mee gestopt en 23 procent van de adblockergebruikers ‘whitelist’ bewust websites. Je vindt het onderzoek hier

Van retail naar e-tail

Niet alleen het doen van aankopen gaat digitaal, de hele retailervaring verandert, meldt Nielsen in haar Global Connected Commerce Survey. Shoppers van vandaag eisen de integratie van digitale touchpoints langs de hele customer journey. Klanten gaan niet meer naar de dichtstbijzijnde winkel, maar pakken het dichtstbijzijnde digitale apparaat.

Bron: Nielsen

Conversie verhogen met bezorging

In deze online marketingmix is er één aspect dat jarenlang onderbelicht bleef: de bezorging. Het proces waarbij de bestelling in de handen van de klant moet komen, werd door veel online retailers lang gezien als noodzakelijk kwaad. De order was toch al binnen. In dit whitepaper komen 11 manieren aan bod waarmee e-commercemarketeers met bezorging klanten kan stimuleren tot een aankoop, geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. 

De whitepaper vind je hier 

De groei in paid search loopt terug

Dat is een van de opvallendste resultaten uit het Digital Advertising Report Q4 2015 van Adobe. Adobe heeft in dit onderzoek gekeken naar de trends in paid search, patronen in mobiele bestedingen, de prestaties van Facebookadvertenties ten opzichte van Google-advertenties en het effect van digitale advertenties op de omzet van online retailers gedurende de kerstperiode. 

Een paar andere feiten: de groei van Google-advertenties gaat sneller in Noord-Amerika dan in Europa en in de aanloop naar het kerstseizoen versloeg de click-through-rate van Google die van Facebook (+219 procent ten opzichte van +77 procent QoQ). 

Alle cijfers vind je hier

Facebook in cijfers - 2015 - AdRoll

Volgens een survey onder 1000 marketeers blijkt dat sociale media het hot topic zijn als het gaat om retargeting. Sinds Facebook de Facebook Exchange lanceerde, heeft het platform een centrale rol hierin genomen. 

Als mobile retargeting aan een Facebook Adroll campagne wordt toegevoegd, zien adverteerders het aantal impressies met 60 procent toenemen, de CTR met 64 procent en neemt de CPC met 36 procent af.

Download de survey

Digitale Trends in 2016

Het rapport ‘Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends’ levert een hoop interessante grafieken op als het gaat om customer experience, mobile, data-driven marketing en personalisatie. 

Bekijk ze hier

Consumenten zijn empowered, kritischer en machtiger dan ooit.

Edelman benoemt de consument tot de Consumer Marketing Director en blikt in de Digital in 2016 Trends Forecast vooruit. De voornaamste conclusie: 

Dit is het jaar van gepersonaliseerde ervaringen die apparaten en locatie overstijgen en naadloos aansluiten op de multi-scherm wereld van de moderne consument en dat op een manier die authentiek geïntegreerd is, altijd aan staat en betrokkenheid stimuleert. 

Download het rapport 


Delen

0
1


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.