De interessantste onderzoeken van afgelopen week

12 juli 2014, 11:00

Een selectie van de meest interessante onderzoeken van week 28 2014

Deze week heb ik weer de interessantste onderzoeken voor je op een rijtje gezet. Lees deze week over de cijfers en ontwikkelingen van e-mailmarketing in de reisbranche, de ontwikkelingen op het gebied van multitouchpoint-shopping en mobile on-boarding.

Hoe bereik je millennials met contentmarketing?

Over het algemeen is bijna 50 procent van de millennials niet zo te spreken over de kwaliteit van contentmarketing. Zij denken er dan ook niet over om dit met hun vrienden te sharen. Dat blijkt uit een onderzoek van Yahoo en Tumblr in samenwerking met Razorfish en Digitas. Hiervoor werden meer dan 60 studies doorgenomen en interviews gehouden met meer dan 15.000 jongeren tussen de 18 en 34 jaar. Daaruit komen allemaal bruikbare tips voor merken.

Lees verder

Content management: welk pakket moet je kiezen? #adv

Web content management systemen zijn er in alle soorten en maten. Van je basis cms-systeem tot alles-in-1 totaaloplossingen. Sta je voor de keuze welk systeem je moet kiezen, dan komt dit rapport van Gartner van pas. Het rapport geeft een grafische weergave van de beste WCM aambieders, gebaseerd op “ability to execute” and “completeness of vision”, en analyseert welke sterktes en zwaktes de diverse pakketten hebben.

Lees verder

Mobile on-boarding: een wereld vol kansen

Responsive, adaptive, mobile first, native apps; de termen vliegen je om de oren als je een bank vraagt naar de wijze waarop zij hun website voor mobiele gebruikers hebben ingericht. Klinkt ambitieus allemaal, maar in hoeverre is dit ook de praktijk? We zijn in de materie gedoken en hebben onderzocht in hoeverre de Nederlandse banken hun website geschikt hebben gemaakt voor smartphones. Hoe bedienen zij nieuwe klanten met een mobiele telefoon? Oftewel: hoe klantvriendelijk en responsive is het on-boardingproces?

Lees verder

Doe mee aan het Pondres Social Media Onderzoek 2014

Hoe zetten Nederlandse bedrijven hun social media in en welke verschuivingen kunnen ze in de toekomst verwachten? Wat zijn de hypes en wat de blijvers? En wat voor content is aantrekkelijk voor socialmediagebruikers? Het Pondres Social Media Onderzoek 2014 (#SMO_14) zoekt naar antwoorden op deze vragen.

Lees verder

Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van online retail en multitouchpoint-shopping?

Enige tijd geleden verschenen twee nieuwe onderzoeken van Forrester waar wij van Marketingfacts een kijkje in mochten nemen. Hier delen we de belangrijkste punten met jullie. De twee onderzoeken van Forrester gaan over de voorspellingen op het gebied van online retail en 'multitouchpoint shopping'.

Lees verder

Zijn retailers wel klaar voor digitale marketing?

Het kan je niet ontgaan zijn, er vindt een grote verschuiving plaats van traditionele marketing naar digitale marketing. Vast wel eens van gehoord. Maar zijn de retailers er wel klaar voor? En geloven ze in een hogere ROI door digitale marketing? RetailMeNot, Inc. en Kelton Research deden er onderzoek naar.

Lees verder

E-mailmarketing in de reisbranche – wat zijn de laatste cijfers & ontwikkelingen?

De reisbranche staat over het algemeen niet bekend als de branche waar de meest opvallende resultaten op e-mailmarketingebied worden behaald. En de engagement van de ontvangers, die zich uit in lage open- en doorklikratio’s, blijft een punt van menig discussie tussen travel marketeers. Maar is het allemaal wel zo slecht als wordt beweerd? Of is er gewoon sprake van een totaal eigen sector, niet te vergelijken met branches als bijvoorbeeld zorg en energie? Ik zet de laatste e-mailmarketingcijfers van de reisbranche voor je op een rij, oordeel zelf!

Lees verder

Veel potentie voor België in de Europese export

Online aankopen zijn in Nederland niet meer dan normaal, maar hoe zit dat eigenlijk in de rest van Europa, en dan vooral bij ons buurland België? Vorige week kwam het jaarlijkse e-commerce rapport van Wijs uit en ik geef hieronder een samenvatting van alle belangrijke punten die in dat rapport naar voren zijn gekomen.

Lees verder

Sanne Roeling
Online projectmarketeer bij Sizigy

Is net zo graag online als offline. Wil jou verbeteren op taalgebied. Verdoet haar tijd op Twitter en Instagram. Crazy cat lady in hart en nieren.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!