De interessantste onderzoeken en rapporten van de afgelopen week

De interessantste onderzoeken en rapporten van de afgelopen week
, Marketingfacts

Deze week onder andere de kansen die marketeers kunnen halen uit smartwatches, twee rapporten over e-mailings, tips voor het bereiken van de ideale omnichannel-architectuur, 'wow-momenten' bezorgen met je klantenservice en hoe online betaalgemak niet ten koste mag gaan van de webwinkeliers. 

E-mail on the go

Moveable Ink onderzocht meer dan zes miljard in 2015 verstuurde Amerikaanse e-mails en kwam met feiten over het gebruik van email en apparaten. Wat blijkt? Ook het merendeel van de Amerikanen leest zijn mails on the go: 52 procent. De voornaamste overige conclusies: 

  • Het merendeel van de conversies gaat nog steeds via de desktop (53 procent).
  • Conversie vindt via de iPhone slechts bij 18 procent van de e-mails plaats.
  • Via Android-toestellen slechts bij 13 procent van de gevallen.

Het volledige rapport lees je hier.

E-mail in e-tail

Experian onderzocht ook e-mailgebruik en kwam met een quarterly email benchmark report. Amerikaanse multichannelretailers hebben in het vierde kwartaal van 2015 26,1 procent meer e-mails verstuurd dan een jaar geleden. Dat leverde echter betrekkelijk weinig op, het resulteerde namelijk niet in hogere open rates of hogere transacties, sterker nog: het orderbedrag ging zelfs (licht) achteruit. Opvallend: er is geen 'beste tijd' voor emailings is, maar dat weekends en de vroege ochtenduren zorgen voor meer interactie. Download het rapport.

Wij stuurden zelf afgelopen week een mailing waarin we het hadden over het Marketingfacts Jaarboek 2016-2017, en de opties die het voor jou biedt. Die heb je ondanks het tijdstip misschien gemist. Je kunt er namelijk in adverteren en gepersonaliseede covers voor jouw bedrijf bestellen! Lees er hier meer over.

Vinger aan de pols

Marketeers die bij de tijd willen blijven raden we het volgende onderzoek aan: 'Smartwatches: The opportunities and challenges for marketers' van Kentico. 'Te duur' en 'kan te weinig' zijn veelgenoemde bezwaren, ook in dit rapport. Maar Kentico doet ook een aantal aanbevelingen voor marketeers en hun omgang met kleine schermen en de services die hierop draaien. 

E-commerce

Hoe ziet de ideale omnichannelarchitectuur eruit? De consument switcht immers gedachteloos tussen verkoopkanalen, dus het uiteindelijke doel van een omnichannelarchitectuur is om de klant in alle kanalen optimaal te bedienen. Voor het rapport Omnichannel Architectuur van ShoppingTomorrow beet een expertgroep zich vast op deze vraag. Lees de bluepaper voor meer informatie.

Klantenservice

ShoppingTomorrow zette ook een expertgroep op het onderwerp klantenservice. Als je wilt weten hoe een klassieke klantenservice transformeert naar een optimale, consistente én persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal, lees dan vooral dit rapport. De experts geven praktische tips waardoor ook jouw klantenservice 'wow-momenten' kan verzorgen. Leesvoer.

Betaal- en bezorggemak loont niet altijd

Consumenten willen heel veel. Meer betaalgemak in combinatie met flexibele en snelle bezorging, maar hoe houd je al die extra keuzes betaalbaar? De expertgroep Finance & Payment van ShoppingTomorrow inventariseerde de afwegingen die een webwinkelier moet maken. 

Onderzoek van GfK en PostNL toont aan dat de conversie met 24 procent kan stijgen als in het weekend bestelde artikelen op maandag worden geleverd. Door same-day delivery kan de conversie nog eens met 11 procent stijgen. Daarnaast toont het onderzoek aan dat 90 procent van de consumenten de bezorgdag en het tijdstip zelf wil kunnen bepalen.

Dat moet echter niet ten koste gaan van jouw webwinkel. Want dragen al deze extra opties ook bij aan maximalisatie van de winst? In veel gevallen komen de bezorgkosten voor rekening van de webwinkelier. Het niet in rekening brengen van bezorgkosten wordt vooral als een service gezien en de consument heeft een lage bereidheid deze bezorgkosten te betalen. Het kan echter lonen om de verzendkosten niet in rekening te brengen of gratis verzending aan te bieden vanaf een minimumbedrag. Zo hanteert bol.com voor orders onder de 20 euro ook bezorgkosten. De tip: gebruik verzendkosten als marketingtool.​

Credits afbeelding: Eager, licentie: Alle rechten voorbehouden

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.