De interessantste onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de meest interessante onderzoeken van week 27 2014

De interessantste onderzoeken van afgelopen week

Deze week iets minder dan 10 onderzoeken, maar daarom niet minder interessant! In deze post o.a. de mythe van social media en Facebooks manipulatie van de timeline.

Zijn retailers wel klaar voor digitale marketing?

Het kan je niet ontgaan zijn, er vindt een grote verschuiving plaats van traditionele marketing naar digitale marketing. Vast wel eens van gehoord. Maar zijn de retailers er wel klaar voor? En geloven ze in een hogere ROI door digitale marketing? RetailMeNot, Inc. en Kelton Research deden er onderzoek naar.

Lees verder

The Forrester Wave: Web Content Management For Digital Customer Experience Q2 2013 #adv

Web content management software heeft zich ontwikkeld van een kleine set tools voor websitemanagement tot brede productsuites die marketeers de handvaten geven om de multichannel consument handen en voeten te geven. In dit rapport worden de belangrijkste providers op een rijtje gezet en beoordeeld op basis van het huidige aanbod, de strategie en de aanwezigheid op de markt.

Lees verder

Mobile on-boarding: een wereld vol kansen

Responsive, adaptive, mobile first, native apps; de termen vliegen je om de oren als je een bank vraagt naar de wijze waarop zij hun website voor mobiele gebruikers hebben ingericht. Klinkt ambitieus allemaal, maar in hoeverre is dit ook de praktijk? We zijn in de materie gedoken en hebben onderzocht in hoeverre de Nederlandse banken hun website geschikt hebben gemaakt voor smartphones. Hoe bedienen zij nieuwe klanten met een mobiele telefoon? Oftewel: hoe klantvriendelijk en responsive is het on-boardingproces?

Lees verder

De mythe van social media

In een zeer recent onderzoek van het Amerikaanse Gallup onder 18.525 respondenten bleek dat het merendeel van de Amerikaanse consument (62 procent) het idee heeft dat social media niet echt hun koopgedrag beïnvloedt.  Dit bleek overigens ook te gelden voor millennials, die met 48 procent aangaven ook niet echt vatbaar te zijn voor activiteiten van merken op social media.

Lees verder

Facebooks manipulatie van de timeline, wat is daar mis mee?

Soms lijkt het alsof de hele wereld in de overgang is. Eerst deze week een rel om die KLM “adios mechico”-tweet, toen die ongelukkige schwalbe van Robben en nu een nog veel grotere rel om een sneaky Facebook mind control experiment op meer dan 600.000 onwetende mensen. De Engelstalige media, zoals Adweek en The Wall Street Journal (bevat video), maar ook andere, staan er bol van. Is er echt iets aan de hand en zo ja, wat dan precies?

Lees verder

The Path to Unified Marketing

In dit onderzoek wordt 'the path to unified marketing' besproken: hoe je, door het samenvoegen van verschillende toepassingen die een grote rol spelen in de moderne marketing. Het onderzoek is afgenomen bij 313 ondernemingen in het tweede kwartaal van 2014.

Lees verder

Credits afbeelding: geralt, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.