Coole actie van Super de Boer en de KNVB

7 oktober 2005, 08:25

Coole actie van Super de Boer en de KNVBSuper de Boer heeft in samenwerking met de KNVB SuperKicks gelanceerd. Superkicks wordt ingezet als een breed programma. KNVB-leden tot en met 14 jaar ontvangen De Bal, inclusief cd-rom 3d trainingsprogramma. Bij de producten van Super de Boer worden gratis spaarkaarten weggegeven die online in een album kunnen worden geplaatst. Daarnaast worden een groot aantal voetbal-evenementen georganiseerd bij de winkels en plaatselijke amateurclubs. Inmiddels zijn er al meer dan 7.500 Superkicks leden!

Goed cross-media concept ontwikkeld door VBAT en gerealiseerd door Clockwork. Super de Boer geeft hiermee een prima invulling aan de sponsoring van het Nederlandse elftal. Complimenten aan alle betrokkenen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Anders

    Mee eens, ik vind het een hartstikke mooi initiatief. Als je het hebt over cross-media: uitgebreide internetsite met een langdurige loyalty-insteek, tv, print, instore, en alle evenementen, roadtrips etc er omheen. Sluit hartstikke mooi op elkaar aan. Een goed voorbeeld van hoe commercie en goede doelen samen kunnen gaan.

    Goeie timing ook, natuurlijk: met alle voetbalevenementen kan Super de Boer mooi opbouwen naar een climax rond het WK voetbal in 2006.

    Enige misser is dat er weinig interactie is op de site, en bovendien onvoldoende doordachte interactie. Om kaarten te ruilen moet je vrienden hebben, om vrienden te krijgen moet je ze eerst vinden via een zoekmachine. In de praktijk moeten mensen dus eerst via andere wegen aan elkaar doorgeven hoe ze heten op Superkicks, en pas dan kun je elkaar toevoegen. Daarmee blijft het contact bovendien gelijk steken in afgesloten vriendenclubjes. Dat schiet niet op, en je ziet dan ook dat men massaal Marktplaats e.d. opzoekt om kaarten te gaan uitwisselen (zoek er maar eens op “superkicks”).

    Het zou leuker geweest zijn als je onbekende voetbalfans in je eigen woonplaats kon tegenkomen, bv op basis van leeftijd. Zou mooi zijn, als je vanuit het niets ondekt dat Jantje van twee straten verderop ook kaarten spaart en ook van voetballen houdt. Dan genereer je pas echt een community en krijg je wellicht veel eerder dat mensen ook daadwerkelijk op straat met elkaar gaan ballen.


    7 oktober 2005 om 09:14
    Cisca

    Even een media fact:

    Jullie missen even de CDROM link.

    Met de kaartjes kan je dmv een code achterop content (“moves”) downloaden die in de cdrom software te gebruiken is. Dat maakt de kaartjes weer uniek je kan de bewegingen “echt” gebruiken! Ik heb met de makers gesproken (www.teamplay2.com) en opmerkelijk is dat de registraties via cdrom veel harder loopt dan de website. Kennelijk is het concept dat je echte content krijgt veel krachtiger dan “alleen” een kaartjes boek.


    11 oktober 2005 om 07:43
    Mark

    Reactie op Anders Floor:

    Er is bewust voor gekozen om geen communicatie tussen de leden van superkicks.nl onderling mogelijk te maken omdat de doelgroep al ruimschoots gebruik maakt van andere kanalen zoals MSN, e-mail en bijvoorbeeld marktplaats (zoals blijkt uit jouw reactie). De doelgroep van SuperKicks is vrij jong en de beperking op contact tussen onbekenden voorkomt eventueel misbruik van de site en mogelijke privacy issues.

    Reactie op Cisca:

    Er zijn afgelopen week honderduizenden gratis cd-roms verspreid met de software. De software kan vervolgens gratis geregistreerd en onbeperkt verspreid worden. Dit leidt tot veel registraties wat fantastisch is.

    Je kunt pas echt gebruik maken van de software als je kaartjes hebt die te verkrijgen zijn bij Super de Boer. De gebruikers van software zullen dus willen weten bij welke producten je de kaartjes krijgt en waar de dichtsbijzijnde winkel van Super de Boer is en dat is te vinden op superkicks.nl en superdeboer.nl.

    Daarnaast moeten de gebruikers alle kaartjes sparen om alle bewegingen op de software te kunnen zien. Hiervoor zal dus veel geruild moeten worden. De SuperKicks site is hiervoor ingericht, je kunt bijhouden welke kaartjes je hebt en dubbel hebt en zien welke kaarten je vriendjes hebben. Dit maakt het makkelijk om te ruilen (ook met je neefje uit een andere plaats bijvoorbeeld).

    Het is een echt crossmediaal concept, alle platformen (3D Cards, software, website en evenenementen) versterken het merk SuperKicks en het merk Super de Boer.


    11 oktober 2005 om 10:46
    Hank

    Inderdaad leuke actie. Alleen jammer dat de jongens blij worden gemaakt met een CD bij “De Bal” en er vervolgens zonder kaartjes niets mee kunnen doen. En om nu de boodschappen 10 km verder te moeten gaan doen… Dus echt meedoen zit er niet voor iedereen in.


    13 oktober 2005 om 20:41
    ynke

    hallo mensen van de jungle cards

    Ik zou graag willen reageren op de kaartjes waarom zitten er zoveel in een pakje daarom stuurde ik de mail

    met vriendelijke groeten ynke


    30 oktober 2005 om 07:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!