Consumer-to-Business: de toekomst van marketing?

8 oktober 2005, 07:34

Eind dit jaar organiseert de American Marketing Association (AMA) een aantal seminars met als titel The Old Model Doesn’t Work Anymore. Een seminar over hoe de consument in toenemde mate de media controleert en daarmee de marketingstrategie van bedrijven verandert. Ook in Nederland is er dit najaar op diverse congressen aandacht voor dit onderwerp zoals eDay, Fusion2005 en Marketing3.

Voor iedereen die in een dag alle facetten van consumer-to-business marketing wil leren organiseert Marketingfacts samen met media plaza, ilse media en de Nederlandse pioniers van consumer-to-business marketing op 4 november het seminar Consumer-to-Business: de toekomst van marketing?

Het definitieve programma zal de komende weken bekend worden gemaakt maar we hebben alvast de beste bloggers, podcasters en vodcasters vastgelegd. Niet echt bedoeld voor bloggers maar juist voor de marketeers die dat laatste duwtje in de rug nodig hebben om er mee aan de slag te gaan!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    venturo

    “Tijdens het Consumer-to-Business: de toekomst van marketing?-seminar, dat Marketingfacts i.s.m. met Ilse Media en Media Plaza op 4 november organsieert, krijgt de marketeer handvatten aangeboden aangaande de nieuwe mogelijkheden via internet. Zij krijgen antwoord op vragen als waarom ze wel of geen bedrijfsblog moeten nemen, of RSS een vervanging is voor hun e-mailcampagnes, wat ze kunnen met podcasting en hoe ze videoblogs kunnen inzetten.”

    Ik denk dat de marketeer grensoverschrijdend inzicht gegeven moet worden wat deze mogelijkheden kunnen toevoegen aan bestaande marcom inzet. Maar een focus verleggen is wat anders als de focus verbreden.


    9 oktober 2005 om 08:33
    helie

    @Albert: Goeie tip. Ik zal er rekening mee houden met mijn presentatie 🙂 Niet alleen uitleggen wat videobloggen is, maar ook wat de marcom mogelijkheden zijn.


    9 oktober 2005 om 18:46
    venturo

    @ Helie, ik denk niet dat je helemaal snapt wat ik hiermee bedoel. Het gaat niet om de toepassing van nieuwe marcom tools of mogelijkheden, het gaat om het inzicht van degene die ze eventueel moet gebruiken. Dimensionaal marketing bedrijven is maar weinigen voorbehouden.


    10 oktober 2005 om 05:27
    helie

    Albert: it was not I. Maar Frank, die het postje heeft geschreven, heeft je reactie inmiddels gelezen en zal er zelf ook nog op reageren.


    13 oktober 2005 om 05:21
    media

    In overleg met media plaza heb ik besloten om het seminar op 4 november te verzetten naar het voorjaar van 2006. Enerzijds omdat we DE keynote spreker nog niet hebben kunnen vastleggen en anderzijds omdat het aantal aanmeldingen niet voldoet aan de verwachtingen. Met nog twee weken te gaan is ook niet de verwachting dat we de doelstellingen zouden halen. Jammer, maar we gaan gewoon hard aan het werk om er begin volgend jaar iets moois van te maken!

    Tot zover alle betrokkenen (met name Justin van media plaza) dank voor jullie medewerking!


    19 oktober 2005 om 12:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!