Consumenten zoeken vooral losse reiscomponenten op internet

19 juni 2003, 12:16

Losse reiscomponenten, zoals tickets, vakantiehuizen en acco`s, zijn op internet het populairst onder consumenten.

De concurrentie is op dit terrein groot, waardoor aanbieders extra hun best moeten doen om zich van elkaar te onderscheiden. Bijvoorbeeld door een niche op te zoeken of door doelgroeptargeting. Dit stelt Mark van Werven van de Rabobank, naar aanleiding van een onderzoek naar zoekgedrag van reisconsumenten op internet.KLM blijkt in het zoekgedrag van consumenten het meest gewild, op afstand gevolgd door Transavia en D-reizen. Andere veelgezochte merknamen zijn Oad, Gogotours, Peter langhout, Neckermann, Arke en Fox. Daarbij scoorden de volgende zoektermen hoog: reizen, vliegtickets, reisbureau, sneeuwhoogtes, vakantiehuizen, campinggids, groepsreizen en stedentrips.Mensen blijken zelden specifiek op een vakantieland te zoeken. Naar hotels wordt veel gezocht in grote steden in Nederland en andere Europese landen en zonbestemmingen als Spanje en Turkije. Als het om vakantie- en bungalowparken gaat, is de bestemming helemaal een ondergeschikt criterium.

Bron:

Reisrevue nr. 23, p. 7, 1/2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    cliff

    mijn chello


    15 mei 2004 om 08:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!