Consumenten gebruiken weblogs voor koopbeslissingen

28 september 2005, 03:44

Consumenten gebruiken in toenemende mate weblogs in hun beslissing om een aankoop wel of niet te doen. 77% van de respondenten zegt dat ze regelmatig weblogs raadplegen om inzicht te krijgen in producten en diensten. In de leeftijdsgroep 25-34 jaar zou dit percentage zelfs op 83% liggen. Dit blijkt uit een onderzoek in de UK dat is uitgevoerd in opdracht van Hostway (via: Arnoud).

Prachtige cijfers natuurlijk voor bloggers maar eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van. Heeft iemand iets meer informatie over de achtergrond van dit onderzoek?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Kevin Vanhove

    Wel, ik geloof het wel. Mijn verkoop percentages zijn voor zo’n 70% gestegen sinds blogs over websiteicons.com praten en ze aanbevelen.


    28 september 2005 om 23:24
    Arnoud

    Jacobien bedankt!


    29 september 2005 om 06:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!