Conducteurs kwaad over NS-commercial

1 maart 2004, 21:00

Conducteurs kwaad over NS-commercialConducteurs en machinisten zijn boos over de nieuwe tv-commercial die de Nederlandse Spoorwegen sinds vandaag uitzenden. In het spotje is te zien hoe mensen expres spoorbomen saboteren. Dit in het kader om reizen in de daluren aan te prijzen.

Volgens de ondernemingsraad van NS Reizigers zetten de beelden aan tot vandalisme. In een brief aan NS-topman Veenman schrijft de ondernemingsraad van NS dat de commercial “het in de praktijk uitproberen met alle mogelijke gevolgen” promoot. De ondernemingsraad meldt dat de NS onlangs juist veel met ernstige vandalisme hadden te maken.

In de nieuwe tv-spot van NS verstopt een ‘promotieteam’ zich bij een spoorwegovergang. Op het moment dat er een auto aankomt, houden ze twee elektriciteitsdraadjes tegen elkaar waardoor de spoorbomen neergaan.

Volgens de NS is de commercial ongevaarlijk. “Het is duidelijk dat dit een grap is.” De ondernemingsraad denkt daar anders over: “De NS moeten niet de indruk wekken dat op een spoorwegovergang eenvoudig kortsluiting kan worden veroorzaakt.”

De tv-reclame van de NS maakt deel uit van de nieuwe gezamenlijke campagne van NS en verzekeringsmaatschappij FBTO.

Bron:

Utrechts Nieuwsblad

Via:

Communicatie Online

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    mangold

    De makers van deze campagne hebben één dingetje over ’t hoofd gezien: pubers rijden nog geen auto.


    2 maart 2004 om 07:22
    swans

    ’t slaat nergens op


    2 maart 2004 om 08:02
    media

    Snap zelf ook nog niet helemaal waarom er zo’n ophef wordt gemaakt over deze tv-commercial. Als de conducteurs en machinisten er niet de nadruk op hadden gelegd, dan had ik niet eens gemerkt dat het hier gaat om ‘vandalisme’. Of zouden ze bewust wat rumour around the brand aan het creeeren zijn. Damn, in dat geval mogen ze wel oppassen voor geenstijl 🙂


    2 maart 2004 om 08:10
    mangold

    Ik denk dat die conducteurs en machinisten liever een volwassen campagne hadden gezien, die volwassen publiek aanspreekt en volwassen mensen de trein in trekt.


    2 maart 2004 om 08:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!