Coca-Cola bezint zich op nieuwe marketingstrategie

6 februari 2003, 16:09

Coca-Cola wil niet automatisch meer kiezen voor traditionele marketingmiddelen zoals tv-reclame.

President-coo Steve Heyer van Coca-Cola Inc. liet tijdens een door Advertising Age georganiseerd seminar doorschemeren naar de entertainmentbranche te kijken voor samenwerkingsmogelijkheden.

Heyer gaf aan niet vanuit een reflex te willen kiezen voor tv-commercials, omdat hij niet langer behoefte zegt te hebben aan ?bereik en frequentie?. ?We keren ons af van “spots and pods”, aldus Heyer. In plaats daarvan staat hem meer gebruik van entertainmentmogelijkheden voor ogen, mits ?content-producers? hun formules aanpassen. Tegen de entertainmentbranche zei Heyer: ?Jullie kunnen voor ons van toegevoegde waarde zijn, en wij voor jullie.? Tot slot van zijn presentatie liet Heyer weten een groot bord voor zijn raam te hebben geplaatst met daarop de tekst: ?Partners wanted. We are open for business.?

Bron: http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!