CNN.com sluit exclusieve advertentiedeal met Google

29 augustus 2007, 07:35

Google en CNN meldden gisteren via een persbericht dat de zoekreus uit Mountain View een exclusief advertentiecontract voor meerdere jaren heeft afgesloten met de site van de Amerikaanse nieuwszender.

De AdSense advertenties zullen als enige advertentie-uiting te vinden zijn op de site van CNN.com. Uit het persbericht: ‘Under the terms of the deal, Google will serve as the exclusive provider of auction-based text advertisements throughout CNN.com.’

Eerder al verruilde CNN Yahoo voor Google als standaard zoekmachine op de site. Daarover staat hier, op het Duitse Googlewatchblog, een artikel (CNN.com jetzt mit Google-Suche).

Zoekmachinemarketingblog schrijft vandaag: ‘We kunnen veronderstellen dat CNN iets meer krijgt dan de doorsnee AdSense adverteerder, en Google kan erop rekenen dat hun advertenties aan zo’n 30 miljoen unieke bezoekers per maand worden vertoond.’ Leuke aanpassing van het logo van Google, trouwens.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jelmer Voogel

    Ik denk dat dit niet de laatste grote partij is die alleen nog maar Adsense gaat plaatsen.


    29 augustus 2007 om 09:02
    Tom Michiels

    dat zou wel eens kunnen kloppen, Jelmer. Ten slotte kan je ze eigenlijk geen ongelijk geven.


    29 augustus 2007 om 12:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!