China ontwikkelt eigen standaarden

15 december 2003, 06:53

China, het ‘nieuwe America’, bouwt stevig verder aan haar eigen set digitale standaarden. Deze maand heeft de Chinese regering bijvoorbeeld het gebruik van China’s eigen encryptie standaard voor draadloze communicatie verplicht gesteld. En westerse bedrijven moeten dus voortaan patentrechten aan China afdragen, voor alle draadloze producten die ze daar verkopen willen.

Eerder dit jaar verving China al het Microsoft OS met een eigen Linux variant, de Intel processor met haar nationale ‘Dragon Chip’ en de DVD standaard met de eigen – veel geavanceerdere – EVD standaard.

China is ongeveer even groot als de Verenigde Staten, maar huisvest ruim vier maal zoveel inwoners (c.q. consumenten). Toch importeert het land veel minder dan het exporteert: er stroomt $120 miljard dollar per jaar van de USA naar China, door een onevenwichtige handelsbalans.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!