C&A zet eerste stap op gebied van online marketing

8 november 2003, 09:29

C&A heeft de online marketing-stap gezet door een printbare coupon op het internet te plaatsen. Tegen inlevering van deze coupon wordt 15% korting op een nieuwe winterjas verkregen als de tweedehandsjas afgegeven wordt.

C&A is nog maar net begonnen met online marketing. Tot voor kort had het kledingwarenhuis enkel een corporate site, omdat het warenhuis geen ervaring met online retail had en alle mogelijkheden op internet eerst goed wilde bekijken.

C&A heeft de online marketing-stap gezet door een printbare coupon op het internet te plaatsen. Tegen inlevering van deze coupon wordt 15% korting op een nieuwe winterjas verkregen als de tweedehandsjas afgegeven wordt. De tweedehandsjassen werden verscheept naar (koude) derde wereldlanden.

Belangrijkste doel van C&A met de online activiteiten is vooralsnog om klanten de winkels in te lokken.De corporate site van C&A is eenvoudig, maar biedt toch nog flink wat informatie over het bedrijf. Op de Nederlandse site staan veel cijfers, persberichten en informatie over filialen. C&A besloot in samenwerking met Taskforce BuRo een nieuwe site te ontwikkelen bedoeld voor de jaarlijkse verkoopacties rond C&A. De eerste online activiteit met de jassen was een succes. Het volgende project moet `de vlaggetjesweken` (kortingsweken) opluisteren.

Bron:

Adfo Web nr. 11, p. 8, 2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!