Breedband betekent niet automatisch meer online verkoop

25 januari 2006, 06:51

Alhoewel de laatste onderzoeken van de Thuiswinkel Markt Monitor aantonen dat internetgebruikers met een breedbandaansluiting meer online besteden dan gebruikers met een smalbandverbinding, is de waarschuwing van JupiterResearch duidelijk:

Consumers have not shifted their behavior to shop online from home as other analysts in the market suggested they would do. Therefore, retailers should not expect higher from broadband penetration to generate increased sales volume through 2010.

JupiterResearch verwacht dat de online verkoop in de VS dit jaar zal toenemen tot $95 miljoen, een stijging van 18% ten opzichte van 2005. Daarna verwacht het bureau een gemiddelde jaarlijkse toename van 12% (tot $144 miljoen in 2010).

Bron:

http://www.internetnews.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!