Breaking News Blog

13 maart 2005, 22:18

Via Darren Rowse werd ik dit weekend gewezen op Breaking News Blog, een interessant weblogcollectief dat zich richt op diverse onderwerpen zoals gezondheid, lifestyle en financiele dienstverlening maar ook op specifieke nieuwsitems. Zo is er een Michael Jackson Trial Watch, een Pope Watch en een Paris Hilton Watch (om er maar eens een paar te noemen).

Dit weekend vroeg ik Rachel Cunliffe, een van de iniatiefneemsters van het collectief, naar de filosofie achter BNR en of BNR is te vergelijken met webloguitgeverijen zoals Gawker media, Weblogs, Inc en Mink Media.

Rachel Cunliffe:

There’s a group of us bloggers behind the site, running various parts of it, but the original core members are Rachel and Regan Cunliffe and Darren Rowse. We started the site back around October last year for a number of reasons – we were running lots of our own topical blogs and wanted to put them together on a domain that was purely about blogs on a specific topic, rather than on our own personal sites.

We are currently talking to a number of other bloggers about joining (some already have) as a space for them to write about topics that interest them (e.g. pharmaceutical News was recently started by someone who works in that industry).

With respect to comparing us to Gawker, Weblogs Inc etc, it’s possible you could in some respects (such as topical blogs written by people who are interested in that area and yes they do run ads to help provide extra income) but in other respects we are very different – we’re not interested in making big names for ourselves through Breaking News Blog.

Thanks again for your time Rachel and good luck with BNR, I will definitely keep an eye on it!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Annet de Graaf

    Interessant artikel Marco, dank!


    14 maart 2005 om 06:02
    media

    Graag gedaan Annet, is inderdaad wel een iniatief dat past bij jou/jullie filosofie!


    14 maart 2005 om 06:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!