Wat bedrijven kunnen leren van Trader Joe’s, First Direct en Chick-Fil-A

Branchmarking, afl. 4: hoe haal je een hoge Net Promoter Score?

Wat bedrijven kunnen leren van Trader Joe’s, First Direct en Chick-Fil-A

Sinds 10 jaar worden imago’s van merken gemeten in Net Promoter Score (NPS). Zo’n score kan positief zijn, maar ook negatief. Rob Adams gaat in 180 seconden op onderzoek uit naar enkele internationale high-rollers. Hoe flikken ze het?

De Net Promoter Score (NPS), je moet er mee leren leven als merk. Want hij kan goed zijn of ronduit slecht. Hoe zorg je nou voor een mooie score? Ja, door leuk te zijn natuurlijk. Maar hoe ben je leuk? Mr Branchmarking Rob Adams gaat internationaal op zoek naar bedrijven die hun knuffelgehalte tot grote hoogtes hebben opgekrikt. 

Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën. Rob Adams is oprichter van Six Fingers en auteur van ‘Ga Vreemd!’ Alles wat hij doet, heeft te maken met zijn geloof in dat alles al bedacht is en dat ideeën wachten om hergebruikt te worden. Hij is een veelgevraagd spreker over vernieuwing en transformaties van bedrijven.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.