Bol.com vooral succesvol door tv-reclame

19 juli 2004, 08:49

Managers Online: Bol.com is de grootste internetwinkel van Nederland. Het succes van Bol is voornamelijk te danken aan de grootscheepse reclamecampagnes in de traditionele media. Prijs-vergelijkingssites zoals Kelkoo.nl en ElCheapo.nl zijn nauwelijks een bedreiging.

Bij de prijsvergelijkers komt Bol.com er meestal niet als beste uit. Maar dat heeft de groei niet in de weg gestaan. Bij Bol.com is 80 tot 85 procent van de klanten afkomstig van direct verkeer, dat wil zeggen consumenten die direct Bol.com intikken of onder hun bookmarks hebben staan. De overige klanten zijn afkomstig van partnersites.

Bron:

http://www.mkbnet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    at

    Keyword? Vertrouwen….Deze keer geen marketing P maar een V.


    20 juli 2004 om 04:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!