Bol.com profiteert flink van Sinterklaas

3 december 2003, 21:10

Bol.com heeft in november 60 procent meer omzet gekregen door Sinterklaas. Vooral dvd’s, cd’s, boeken en computerspellen zorgden ervoor dat de internetwinkel in vergelijking met vorig jaar de stijging doormaakte. Dit terwijl onderzoeksbureaus juist hadden voorspeld dat de bestedingen door de Nederlanders met 20 procent zou dalen.

De meest populaire Sinterklaascadeaus waren de dvd’s van Kopspijkers, Robbie Williams Live, de games Call of Duty en FIFA 2004, het nieuwste boek van Harry Potter in zowel het Nederlands als het Engels en Secret Smile van Nicci French, de cd’s Live Summer 2003 van Robbie Williams, Life for Rent van Dido en Liegangst van Youp van ‘t Hek.

Bol.com zei in oktober al op hoge verkoopcijfers te rekenen. Het gaat goed met het bedrijf. In het derde kwartaal van dit jaar boekte bol.com voor het eerst in zijn vijfjarige bestaan winst.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!