Blogumentary

5 februari 2005, 20:31

Chuck Olsen: BlogumentaryChuck Olsen heeft recent een documentaire over weblogs gemaakt. De trailer van blogumentary staat inmiddels online evenals de weblog rondom de documentaire.

Ik ben benieuwd of businesslogs er ook in voorkomen, of dat het zich primair richt op het grassroots journalism fenomeen. Interessant is dat het een “open source” documentaire wordt. Al het materiaal inclusief uitgebreide metadata zal online beschikbaar komen.

Frank is sinds 2000 actief als blogger. De laatste jaren is hij een actief voorstander van het open internet en het indieweb: Hou controle over je eigen domein, je eigen data en eigen netwerk. Op zijn blog https://diggingthedigital.com/ schrijft hij over deze ontwikkelingen.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Frank Meeuwsen

    Cluetrain is inderdaad een geweldig boek. Ik heb het een aantal jaar geleden gelezen. De eerste stelling “Markets are conversations” is exact hoe ik er over denk. Alles wat ik doe zakelijk, is terug te vinden in deze stellingen. Ik heb zo’n 10 jaar geleden ook een scriptie geschreven over scenemarketing. Het is grappig om het terug te lezen en te zien hoe het een “voorloper” is van de gedachten die o.a. uit de Cluetrain zijn te halen.

    Ik zal de scriptie weer eens boven water halen en integraal online zetten. Open Source nietwaar?


    6 februari 2005 om 08:34
    Hans on Experience

    Kijk, mooi man! Daar hebben we allemaal wat aan. Waar ga je die neer zetten?


    6 februari 2005 om 15:12
    punkey

    Hehehe…Ik moet hem eerst weer goed boven water zien te halen. Hij heeft namelijk jaren geleden online gestaan op een oude homepage van me. Gedurende allerlei PC-wisselingen ben ik het origineel kwijtgeraakt. Gelukkig heb ik via archive.org en de Waybackmachine alles terug kunnen halen, zij het in text-formaat. Dus is het nu een kwestie van opmaken, indexeren en online zetten. Nog even geduld!


    6 februari 2005 om 21:37
    Ilse Dankbaar

    Marco, lange tijd niet gezien of gesproken! Interessante site. Zal er eens rustig de tijd voor nemen om een en ander door te lezen. Leuk om te zien dat je van je passie je werk hebt gemaakt.


    7 februari 2005 om 08:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!