Betalen per telefonische reactie

11 november 2005, 11:02

Adverteren op internet en alleen betalen voor bellende klanten. Yahoo is een nieuw systeem aan het testen waarmee dit mogelijk is. Adverteerders betalen alleen voor consumenten die het telefoonnummer in de advertentie bellen. Het systeem is volgens Yahoo vooral interessant voor lokale bedrijven. Het hebben van een website is voor die bedrijven niet noodzakelijk meer op deze manier.

Hoe zou Yahoo dit gaan meten? Krijg je een speciaal telefoonnummer van Yahoo, zodat afrekenen mogelijk is?

Bron: Zibb.nl / Financieel Dagblad

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Robert, wel een beetje je literatuur bijhouden; dit is zoals Remi aangeeft al een paar keer voorbij gekomen. Zou me niet verbazen dat FD hier zijn inspiratie heeft opgedaan 😉


    11 november 2005 om 11:28
    Robert de Boer

    Shit! Excuses voor m’n oude nieuws. Kon me niet herinneren dat ik er eerder van had gehoord toen ik het las in het FD. Maar de eerdere berichten op Marketingfacts komen me nu toch wel bekend voor 😉


    11 november 2005 om 14:12
    loket

    Dit deden we tien jaar geleden al op televisie bij IP. Afrekenen op basis van respons (= aantal bellers vanuit DRTV-commercial). Geen speciaal nummer nodig. Alleen call-reports van KPN destijds. En die gingen ver voor die tijd. Keurige statistieken met beantwoorde oproepen, onbeantwoord, wachtrij e.d. Bestaan die nog?


    11 november 2005 om 21:59
    Remi

    @ Boogaarts,

    Over die onderzoeksmethode heb ik m’n twijfels, maar Yahoo! is inderdaad een prima zoekmachine. (Net als MSN)

    En de ontwikkelingen bij Yahoo! zijn ook vaak eerder en inventiever dan die van Google. Als ze nou ook nog wat aan marketing gaan doen buiten de US, wordt het inderdaad nog wel wat.


    11 november 2005 om 22:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!