België heeft haar eigen LonelyGirl15

9 mei 2007, 19:19

België heeft haar eigen LonelyGirl15De belgische blogosphere begint in de ban te raken van Paola246, Vlaanderens eigen LonelyGirl15. De bloggers piekeren zich suf hoe de vork in de steel zit, maar het is inmiddels wel duidelijk dat een bureau bezig is via Paola246 veel aandacht te krijgen voor iets waar we pas later achterkomen…

Het feit dat deze leuke meid naast het weblog tegelijkertijd onder andere een flickr account, youtube account, twitter account!, en myspace account lanceert lijkt wat vreemd voor een 15 jarige. Alle Flickr foto’s zijn daarbij van dezelfde datum en als ze echt een “die hard” internetter is (de halve BE blogosphere incrowd staat in haar blogroll) dan had ze nu wel gereageerd op alle vermoedens van nepperij, roept men ten zuiden van Nederland. Dat de eerste oppik van de Youtube filmpjes afkomstig is van het weblog van iemand die werkt voor het bedrijf waar Paola haar weblog draait (skynetblogs), is ook niet handig… Tot slot verscheen vandaag de melding dat tijdschrift “dag allemaal” een exclusief interview met Paola heeft. De nep is duidelijk, maar was dit het einddoel of pas het begin? Op paolavdb.be is een overzicht te vinden van wat Paola waar doet. Hou in de gaten of ga verder en voeg haar toe aan je Twitter account en geef dit spel zelf wat richting 🙂

Update 10 mei 17.22 Het verhaal is uit. Het is bekend wie Paola is. Opgezet door Stefan Kolgen en het is onderdeel van een virtueel theater experiment van hetpaleis. Zie hier het persbericht.

Ton Wesseling
Conversion optimization & experimentation specialist bij @ Ton Wesseling

Ik begon met het bouwen van websites in de jaren 90, werd een webanalist & conversie verbeteraar in 2002, begon met A/B-testen in 2004 en werd een CRO freelancer in 2006. Sinds 2006 heb ik meer dan 50 organisaties geholpen met hun conversie optimalisatie werk en uitdagingen. Mijn ervaring strekt zich uit van travel tot retail en van uitgevers tot overheidsorganisaties. Ik heb gewerkt met lokale en internationale klanten, met het MKB en met grote organisaties. In de loop der jaren ben ik conversiebureaus (o.a. Online Dialogue), conversie gerelateerde websites (o.a. Webanalisten.nl) en tools (o.a. ABtestguide), conversietrainingen (o.a. A/B-testing mastery course) en conversie evenementen (o.a. Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards) gestart. Mijn grootste liefde voor het conversie- en experimenteerwerk is echter nooit veranderd in iets anders dan het werk zelf (en anderen er enthousiast over maken). Deze mentaliteit weerhoudt me er ook van om als conversieprofessor te eindigen die al meer dan 10 jaar niet het eigenlijke CRO-werk meer heeft gedaan...

Categorie
Tags

7 Reacties

    media

    Valt nog niet mee zo’n reactie met link plaatsen Maarten 😉


    9 mei 2007 om 20:05
    marbles

    Belgische link. Die zijn altijd lastig.


    9 mei 2007 om 20:24
    wesseling

    En met correctie achteraf is het dan erg leuk dat ze gewoon alle 3 werken. Dat is wat gemeen, maar Belgen plagen blijft leuk 😉


    10 mei 2007 om 04:30
    mangold

    Je houdt er in elk geval drie grensoverschrijdende links aan over 😉


    10 mei 2007 om 06:27
    marbles

    @Carl Douze pointes


    10 mei 2007 om 07:21
    Pim

    Tenenkrommend die Pajola, ik krijg hier dat akelige, kriegelige plaatsvervangende schaamtegevoel van. Dit is zeau nep, daar kun je geen sympathie voor krijgen. Averechts marketingeffect voorspeld.


    10 mei 2007 om 13:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!