Bas Welling (WEFILM) maakt viral reclamefilmpjes “die je voelt in je buik”

22 februari 2016, 14:00

Zingende brandweermannen, tweelingzussen op leeftijd die met elkaar videobellen, een emotionele speech voordat je dood bent. De campagnes van WEFILM maken zoveel indruk dat ze 200 miljoen keer zijn bekeken. Producent Bas Welling krijgt elk jaar vierhonderd verzoeken van bedrijven, of ze ook zo’n ‘viral video’ kunnen krijgen. “En we doen er maar veertig”, zegt hij.

Bas (1983) is mede-eigenaar en producer van WEFILM: een prijswinnende productiemaatschappij die zich richt op het maken van filmcampagnes die niet worden opgedrongen, maar zo spraakmakend zijn dat de doelgroep het onderling deelt.

Want creativiteit valt niet te herhalen. “Vaak willen bedrijven vooral dezelfde impact maken”, weet de ondernemer. “Viral gaan is geen doel op zich, maar een middel.”

Het geheim van WEFILM? Echte verhalen en ervaringen vertellen zonder opdringerige reclame. “Of je het in je buik voelt is een belangrijke graadmeter”, zegt Welling.

Bekijk deze aflevering op 7Ditches.tv

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!