Online Video

Bas Welling (WEFILM) maakt viral reclamefilmpjes “die je voelt in je buik”

Bas Welling (WEFILM) maakt viral reclamefilmpjes “die je voelt in je buik”

Zingende brandweermannen, tweelingzussen op leeftijd die met elkaar videobellen, een emotionele speech voordat je dood bent. De campagnes van WEFILM maken zoveel indruk dat ze 200 miljoen keer zijn bekeken. Producent Bas Welling krijgt elk jaar vierhonderd verzoeken van bedrijven, of ze ook zo’n 'viral video' kunnen krijgen. "En we doen er maar veertig", zegt hij.

Bas (1983) is mede-eigenaar en producer van WEFILM: een prijswinnende productiemaatschappij die zich richt op het maken van filmcampagnes die niet worden opgedrongen, maar zo spraakmakend zijn dat de doelgroep het onderling deelt.

Want creativiteit valt niet te herhalen. "Vaak willen bedrijven vooral dezelfde impact maken", weet de ondernemer. "Viral gaan is geen doel op zich, maar een middel."

Het geheim van WEFILM? Echte verhalen en ervaringen vertellen zonder opdringerige reclame. "Of je het in je buik voelt is een belangrijke graadmeter", zegt Welling.

Bekijk deze aflevering op 7Ditches.tv

Interessante content? Bekijk hier alle artikelen in de special Online Video


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.