Bart Lubbers (FastNed): “We hebben mega-ambities, we willen elke week een nieuw laadstation bouwen”

15 december 2014, 15:00

FastNed noemt zichzelf de Shell van de toekomst. In hoog tempo bouwt het bedrijf snellaadstations voor elektrische auto’s in Nederland. Oprichter Bart Lubbers vertelt.

“We hebben mega-ambities, we willen elke week een station bouwen in Nederland en ook de grens over”, zegt hij. Er zijn nu 19 stations operationeel. “Dat moeten er 200 worden. We zijn zelf op Rijswaterstaat afgestapt, maar kwamen ertussen door een loting.”

Lubbers was commissaris bij Epyon, dat snelladers bouwde. FastNed richt zich nu op de stations, maar de concurrentie is daar niet altijd blij mee.

Groei

Het bedrijf heeft 40 miljoen euro nodig om te groeien. 4 miljoen werd al opgehaald bij investeerders. “Mensen kunnen aandelen kopen via de website”, zegt Lubbers. Er komt bovendien subsidie uit Europa. “Er is nog net heel veel concurrentie. Maar het aantal elektrische auto’s groeit.”

Lubbers bezit ook een aantal horecazaken. “Ik zoek naar schoonheid in businessplannen.” In de komende jaren wil FastNed groeien, eerst in Nederland en daarna het buitenland. “We praten nu met België, Duitsland en Zwitserland.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!