AXA opent de aanval op adverteerbeleid Google

26 april 2004, 11:22

Het Franse AXA, verzekeringsmaatschappij nummer drie wereldwijd, daagt Google voor de rechter. AXA stelt dat Google merkinbreuk maakt door de naam AXA als zoekterm te verkopen aan concurrenten. Voor Google betekent dit de zoveelste rechtszaak op korte termijn (via: Solv).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    mangold

    Die rare Fransen kunnen alle zoekmachines verbieden, op basis van hun wetstelsel:

    “As soon as you have a situation where an Internet user enters ‘AXA’ and is given results including other companies offering equivalent products, that can be deemed a trademark infringement,” said Valerie Aumage of the Paris law firm Dubarry Le Douarin Veil.

    Als ik Google was zou ik ieder merk dat problemen heeft met de aanwezigheid van hun competitie gewoon helemaal uit de index halen. Maar tja, wie ben ik? 😉


    26 april 2004 om 12:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!