Asjemenou! Loeki komt terug.

16 augustus 2005, 06:00

imageReclamemascotte Loeki de leeuw keert terug op tv. Vanaf volgende week maandag speelt Loeki de hoofdrol in een nieuwe campagne van supermarktketen Edah.

Van 1972 tot eind vorig jaar was Loeki te zien tussen de reclames van de publieke omroep. Uit onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond blijkt volgens Edah dat bijna driekwart van de Nederlanders Loeki de Leeuw wil terugzien op televisie. Dat heeft het bedrijf doen besluiten ‘het beestje een comeback te geven’. Loeki zal dit keer dan ook op de commerci?le zenders te zien.

Bron: Nu.nl

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    neoMagic

    De grote vraag is nu natuurlijk of Loeki ook naar Talpa gaat… er gaan geruchten over onderhandelingen! 😉

    Tussen haakjes: is het nou Loeki of Loekie?


    16 augustus 2005 om 07:22
    Remi

    Gaat het om de ouderwetse Loeki pop, of om de getekende versie?


    16 augustus 2005 om 07:22
    evroekel

    @neoMagic: nog bedankt voor de tip, maar het is officieel inderdaad Loeki, dus zonder e. Ik heb het aangepast.


    16 augustus 2005 om 07:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!