Appelsientje verslaat Intel?

3 januari 2005, 08:05

Hollandse merken stijgen sterk in waardering. Dure merken in de kledingbranche en de technologie als Calvin Klein, Diesel en Intel verliezen het in de waardering van de consument van merken als Douwe Egberts, Appelsientje en Kruidvat. Vooral merken die voorzien in eerste levensbehoeften krijgen het grootste vertrouwen.

In de toptien van grootste merken in Nederland staan naast de genoemde drie ook de ANWB, Postbank, Blokker en Coca-Cola. Bij de lijst van grootste stijgers zit buiten de merken JVC en Siemens ook het Nederlandse Telfort. Bij de dalers staan onder meer Seat, Fila, Pizzahut en Reebok. De luxe merken hebben het zwaar te verduren. Ze hebben het meest te lijden van de economische malaise.

Ben benieuwd hoe philips in de lijst staat, sommige mensen hebben hoge verwachtingen betreft philips in 2005 maar ik heb nog steeds geen gevoel bij het hele sense en simplicity. Hadden voor mij beter kunnen gaan voor: Let’s make things simple 😉

Bron: DDB Amsterdam en Eye nieuwsbrief

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!