AOL stopt banners

17 maart 2003, 15:53

Voor de tweedemaal in zes maanden heeft America Online de oorlog verklaard aan pop-ups.

AOL die de laatste maanden veel klanten ziet weglekken naar andere providers heeft afgelopen week zijn klanten beloofd dat ze alle pop-up en pop-under banners kunnen blokkeren. AOL hoopt zijn teruglopende klantenbestand te redden door dergelijke extraatjes te bieden. Volgens onderzoeksbureau Nielsen/NetRatings zijn er vorig jaar zo’n 28 miljard pop-up en pop-under banners op het web geplaatst. AOL had al eerder beloofd een einde te maken aan de hinderlijke advertenties, maar verzuimde moedermaatschappij AOL Time Warner de toegang tot zijn servers te ontzeggen. Zij plaatsten nog volop banners om eigen producten te promoten. Alleen advertenties waar de gebruiker toestemming voor geeft, verschijnen straks nog op het scherm van AOL-leden.

Bron:

http://www.fembusiness.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!