Antivirusleveranciers vs Microsoft

15 februari 2005, 05:45

Antivirusleveranciers vs MicrosoftMicrosoft heeft de laatste tijd diverse anti-virusmakers overgenomen. In 2003 werd GeCad overgenomen, gevolgd door anti-spyware softwaremaker Giant Company eind vorig jaar en anti-virustool leverancier Sybari vorige week.

Het mag duidelijk zijn; Microsoft begeeft zich richting de anti-virus markt. De concurrentie maakt zich op voor de strijd.

Gartner analist John Pescatore verwacht dat Microsoft een abonnement 20% goedkoper kan aanbieden dan bijvoorbeeld de $30 tot $50 dollar die Symantec vraagt voor Norton Antivirus. Hoewel er goed verdiend kan worden in deze business, heeft Microsoft met name tot doel de overstap van gefrustreerde gebruikers naar Apple, Linux, Firefox en Opera te stoppen. “It comes back to a desire to protect their Windows franchise. They can’t allow Windows to be perceived as unsafe.” zegt Michael Cherry, tech-security analyst van Directions.

Zowel McAfee als Symantec maken zich op voor de strijd. Symantec voegt bijvoorbeeld binnenkort anti-spyware software toe aan Norton Antivirus en bescherming op basis van verdachte gedragingen van software. Ook McAfee zet vergelijkbare stappen.

“We’ve stopped millions of viruses this year, and Microsoft hasn’t stopped one,” aldus McAfee President Gene Hodges. “So let’s fight.”

Jammer alleen dat de geschiedenis heeft geleerd dat niet altijd de beste wint.

Bron: Usatoday

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!