Anti-advergame voor McDonald’s

13 februari 2006, 10:35

Anti-advergame voor McDonalds

Door David gewezen op een aardig artikel over anti-advergames.

De McDonald’s game heeft een aantal aardige statements waar McDonald’s niet al te blij mee zal zijn. Ben benieuwd hoe adverteerders met deze vorm van consumer generated content omgaan. Dit soort games kunnen zomaar een enorme vlucht nemen als het op de juiste manier aandacht krijgt.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Mark de Kock

    zeker als ze op platforms zoals marketingfacts worden gepromoot 🙂


    13 februari 2006 om 09:48
    Bastiaan

    Het resultaat van de promotie alhier is direct zichtbaar. David zijn site ligt eruit. Het kan snel gaan.


    13 februari 2006 om 10:16
    media

    Heb nu de juiste link voor David maar opgenomen; ging er eigenlijk vanuit dat ook de -interactive.nl werkte 😉


    13 februari 2006 om 10:23
    David

    dank voor de aanpassing marco. Wat me echt bezig houdt is de vraag hoe je als adverteerder moet omgaan met dit soort initiatieven. De consument heeft dus ook de tools in handen om op een zelfde manier te communiceren over een merk als de adverteerder zelf.

    De voorbeelden die ik tot nu toe gezien heb van consumer generated advertising hebben allemaal een redelijk positieve boodschap.

    Dit is het eerste voorbeeld (dat ik ken) waarbij de adverteerder er minder goed vanaf komt.

    Moet je dit als adverteerder laten overwaaien en accepteren dat dit tot de mogelijkheden behoort of kan je hier als adverteerder slim op in spelen? Wie het weet mag het zeggen.


    13 februari 2006 om 10:53
    amsterdamant

    @David

    Zoek een op ‘anti Mc donalds’ bij google’s afbeeldingen…


    13 februari 2006 om 11:21
    Arash

    Prachtig om mensen zo creatief bezig te zien.

    Spel is niet makkelijk! Ik verlies steeds meer geld!


    13 februari 2006 om 20:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!