Amstel gaat weer voor de echte man

19 mei 2004, 13:12

Nieuwe tv-commercial Amstel eindelijk op tvGisteren was het dan eindelijk zo ver, de nieuwe campagne van Amstel beleefde haar premiere op tv. Het thema vriendschap bleef, alleen de drie vrienden hebben plaats gemaakt voor massa’s nieuwe vrienden. Gelukkig heeft Amstel het dit keer wel begrepen en de tv-commercial ook op haar website geplaatst!

Volgens Ferry van Tongeren van het nieuwe Amstel-bureau Doom & Dickson heeft het bureau het thema vriendschap geprobeerd uit te bouwen. ‘De oude reclames wekten het gevoel op dat je dat soort types wel kent, terwijl het nu gaat om ?lle mannen die van bier houden’, zegt hij in De Telegraaf.

Vrienden van het Amstel-biertje stoppen in de eerste nieuwe commercial voor de truck die onderweg is om op tijd het caf? te bevoorraden. Over een paar weken volgt de tweede versie in de serie waarin een stel collega?s op vrijdagmiddag gaan parachutespringen. Beide reclames zijn mannencommercials. In de eerste worden meelopende vrouwen bewust buiten beeld gelaten en in de tweede laten de mannen de ene vrouwelijke collega als eerste het vliegtuig uit springen om daarna zelf de kroeg in te gaan.

Peter Vertregt, marketing directeur van de Heineken Brouwerijen, zegt hierover: “Het gaat om de band die mannen met elkaar hebben. Ook vrouwen zullen erom kunnen lachen. Bovendien hebben we het altijd zo gedaan. Vroeger hadden we de leus ‘een man een man, een bier een bier’. Later hadden we het over ‘echte brouwers brouwen het’. En de man is zijn plekje toch een beetje kwijtgeraakt en wordt in reclame vaak als een sul afgeschilderd. Amstel gaat weer voor de echte man.”

Bronnen:

De Telegraaf & http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!