Alexander Ribbink: “Het merk is van grote waarde voor de business”

28 november 2013, 13:29

Alexander Ribbink is misschien het meest bekend als voormalig CEO van TomTom. Na de verkoop van TomTom richt hij zich als partner van Prime Ventures op de ontwikkeling en groeiversnelling van kleine technologiebedrijven, vaak internationaal. Greetz is een van de bekende merken, net als ThuisBezorgd. “De meeste bedrijven zijn vooral aan het innoveren om niet achteruit te gaan, echte vooruitgang ontbreekt.” Vooral de bekendheid is van groot belang bij een merk, stelt Ribbink. “Een merk is niets anders dan een boodschap: dit is wat we doen en wat we voor je oplossen.”

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!