[Advertorial] B2B-marketing en filosofie: win een lunch met Nick Southgate

4 maart 2013, 09:37

Hij oogt vriendelijk, heeft een baard, heeft geen boek geschreven, maar is wel een filosoof. Een heel gewoon iemand? Schijn bedriegt. Nick Southgate is namelijk docent aan de School of Life. Voor degene die dat weinig zegt; het is een plek waar mensen samenkomen om na te denken over het leven en hoe je dat op de juiste manier moet leiden. Dat klinkt niet heel relevant, maar is het zeker. Nick snapt namelijk precies hoe je de koper kunt begrijpen en hoe je ze vanuit sales en marketing het beste kunt benaderen. Tijdens het B2B Marketing Forum op 14 Maart kun jij, samen met iemand anders, met Nick lunchen. De voorwaarde is wel dat je je inschrijft voor het Forum.

Stel je voor: drie bedrijven bieden zich aan voor een project. Een van de drie is al actief in de branche waar dit project plaats gaat vinden. Dit bedrijf heeft een goed beeld van de gang van zaken, aangezien het er ruime ervaring mee heeft. Het kostenplaatje dat zij schetsen is vrij duidelijk en is een reële inschatting van de werkelijke kosten. De twee andere deelnemers zullen een hogere of lagere inschatting geven. Dat heeft vrij weinig te maken met het feit dat zij denken dat het project duurder of goedkoper zal zijn, maar meer met het feit dat zij simpelweg niet weten hoe correct en reëel hun prijsopgave is. Nick: “Omdat wij ons bij de aanschaf van een product richten op de prijs, hebben we te snel de neiging om te kiezen voor het goedkoopste product. Maar hoe verloopt dit nu eigenlijk?

Het koop- en beslisproces van dichtbij bekeken

Gezien de recente ontwikkelingen en veranderingen in de marketing is het koop- en beslisproces een enorm relevant onderwerp. Steeds meer ligt de focus op de buyer in plaats van de aanbieder. Het B2B Marketing Forum staat dit jaar ook volledig in het teken van dit onderwerp. Het thema van de dag is namelijk: The Great Journey: from Lead to Customer.

Wil je van gedachten wisselen met Nick?

Dat kan. Door je vanaf nu in te schrijven maak je namelijk kans om met hem te lunchen. Tijdens het evenement wordt een tafel apart gezet. Ben jij de gelukkige winnaar? Dan kan jij gedurende de hele lunch filosoferen met Nick. Inschrijven kan nog via de website.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!